English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۳ هزار ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران/ نمایشگاه کتاب بزرگترین جشنواره فرهنگی منطقه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۳ هزار ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی کتاب حضور دارند و مهمان ویژه امسال کشور تاجیکستان است.

۳ هزار ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران/ نمایشگاه کتاب بزرگترین جشنواره فرهنگی منطقه است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک و گرامیداشت روز کارگر و روز معلم گفت: هفته آینده سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب را خواهیم داشت. این نمایشگاه بزرگترین جشنواره فرهنگی نه تنها در کشور بلکه در منطقه است که پیش‌بینی می‌کنیم حدود پنج تا هفت میلیون بازدیدکننده داشته باشد.

وی افزود: امسال اتفاقات خوبی در این رویداد افتاده و با همکاری بخش‌های مختلف، نظام یارانه‌ای خوبی برای خرید کتاب توسط گروه‌های مختلف همچون دانشجویان، اساتید و طلاب پیش‌بینی شده است. به دنبال این هستیم که این چتر حمایتی را گسترش دهیم.

اسماعیلی بیان کرد: اتفاق جدیدی که افتاده این است ۵۰۰ کتاب‌فروشی‌ها از طریق سامانه مجازی در این نمایشگاه مشارکت دارند. این اقدام از متضرر شدن برخی فعالان این حوزه جلوگیری می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۳ هزار ناشر داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و از کشورهای مختلف مهمانانی دعوت شده و مهمان ویژه امسال کشور تاجیکستان است. همچنین ملاقات‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری در دستور کار است. در مجموع همه امکانات برای برگزاری یک رویداد فرهنگی در راستای ایجاد یک محیط پرنشاط برای عموم مردم به کار گرفته شده است

وی عنوان کرد: در نمایشگاه کتاب امسال فضای مناسبی شکل گرفته و حضور مردم و خانواده‌ها صحنه‌های زیبایی را برای ناظران رقم خواهند زد و ان‌شاالله با حمایت ناشران و همینطور اصحاب رسانه، مردم در این رویداد احساس نشاط بیش از گذشته خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید:

پوستر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد

ما اجازه نداریم به کسانی که کشف حجاب می کنند اجازه حضور در برنامه های هنری بدهیم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه