English

معاون استانداری خراسان رضوی:

انجام رایزنی برای فعالیت سفارت چین در خراسان رضوی

معاون استانداری خراسان رضوی بیان کرد: پتانسیل گردشگری بین خراسان رضوی و استان سین کیانگ چین مورد بررسی ویژه قرار گرفته است و امیدواریم که تفاهمات خوبی در طی یکی دو ماه آینده شکل گیرد و سفارت چین را در خراسان رضوی فعال کنیم.

انجام رایزنی برای فعالیت سفارت چین در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: جلسه‌ تشکیل شده با رایزن اقتصادی سفارت چین در ایران، پیرو نشست قبلی و حضور سفیر چین در مشهد بود که موضوع توسعه مناسبات دو کشور از طریق خراسان رضوی و پتانسیل‌های آن در دستور کار قرار داشت.

چمندی در ادامه تصریح کرد: در کنار این جلسه، برنامه جدیدی را هم اجرا کردیم و خراسان رضوی به‌تنهایی با سفارت‌خانه‌های کشورهای هدفش رایزنی را مد‌نظر قرار داده و در همین جهت وبیناری با سفیر چین انجام و مصوبات و تفاهمات سفر ریاست محترم جمهور در چین پیگیری شد.

معاون استاندار خراسان رضوی متذکر شد: سفر رایزن اقتصادی سفارت چین در ایران به مشهد به دلیل استفاده بهینه از ظرفیت‌های ترانزیتی استان در سرخس، ظرفیت کارخانه‌ها و همچنین ظرفیت حوزه سرمایه‌گذاری بازدید حضوری و ظرفیت سنجی دقیق انجام گرفته شد.

وی ادامه داد: پتانسیل گردشگری بین خراسان رضوی و استان سین کیانگ چین که به عنوان بزرگ‌ترین استان چین و ناحیه‌ای مسلمان‌نشین به شمار می‌رود، مورد بررسی ویژه قرار گرفته است و امیدواریم که تفاهمات خوبی در طی یکی دو ماه آینده شکل گیرد و سفارت چین را در خراسان رضوی فعال کنیم.

چمندی تاکید کرد: امیدواریم که تفاهمات خوبی در طی یکی دو ماه آینده شکل گیرد و سفارت چین را در خراسان رضوی فعال کنیم و این استراتژی را به طور جدی دنبال می‌کنیم و علاوه ‌بر چین برای دیگر کشورهایی که هدف تجارت ما هستند نیز چنین اقداماتی را مدنظر داریم تا روابط خارجی به‌‌خصوص در حوزه اقتصادی تسهیل پیدا کند.

معاون استاندار خراسان رضوی اذعان داشت: یکی از محورهای عمده مورد مذاکره ما تعیین فورواردهای چینی برای حمل بار از مسیر و کریدور خراسان رضوی است که امروز رایزن محترم فورا برای بازدید سرخس اقدام کردند.

وی یادآور شد: محور مهم دیگر آشنایی با ظرفیت محصولات صادراتی استان مانند زعفران، پسته و غیره بود که عمدتا با واسطه صادر می‌شوند و برای ما مهم بود تا فورواردهای مشخصی را برای آنها تعیین کنیم.

معاون استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم که نشست فعالین اقتصادی خراسان رضوی و برخی استان‌های چین در مشهد برگزار شود که در برنامه بررسی قرار گرفت و منتظر پاسخ نهایی هستیم.

چمندی در خاتمه اضافه کرد: به جد بنا داریم تا نتیجه مجموع فعالیت‌ها و تحرکات دیپلماسی اقتصادی که در خراسان رضوی پیرامون مسائل و اهداف کلان اقتصاد کشور انجام می‌شود به نتیجه مشخص و مورد قبولی برای فعالین اقتصادی و مردم برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه