English

جواد اعتضادی:

صادرات ۱۳۳ هزار تن محموله کشاورزی به افغانستان از طریق مرز دوغارون

مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: امسال، سیب، سیب درختی و هندوانه مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران و کنجد، دانه ریحان و برنج نیز عمده محصولات وارداتی افغانستان هستند که از طریق معبر بین المللی دوغارون عبور می‌کنند.

صادرات ۱۳۳ هزار تن محموله کشاورزی به افغانستان از طریق مرز دوغارون

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد در خبری اعلام کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال، میزان ۴۵ هزار و ۱۷۰ تن انواع محمولات و محصولات کشاورزی در مرز دوغارون ترانزیت شده است که این کار، با نظارت بهداشتی در قرنطینه گیاهی صورت می‌گیرد.

اعتضادی در ادامه این خبر اظهار کرد: همچنین ۱۳۳ هزار تن محموله کشاورزی به افغانستان از طریق مرز دوغارون صادر و ۱۱ هزار و ۶۵۰ تن محموله از افغانستان به ایران واردات شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین افزود: در این بین برای جلوگیری از ورود آفت و بیماری به کشور و صدور گواهی بهداشت، کالا‌های وارداتی در شرایط قرنطینه‌ای در پست قرنطینه گیاهی دوغارون بررسی و در صورت آلوده نبودن ترخیص می‌شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: بازرس قرنطینه با نمونه برداری و بازدید از محمولات و وسایل نقلیه واردشده یا ترانزیتی از کشور و با توجه به نوع آلودگی کشف شده، محموله را انبار، تجزیه، توقیف یا امحا می‌کند و یا برگشت می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین متذکر شد: امسال، سیب، سیب درختی و هندوانه مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران و کنجد، دانه ریحان و برنج نیز عمده محصولات وارداتی افغانستان هستند که از طریق معبر بین المللی دوغارون عبور می‌کنند.

اعتضادی در خاتمه با اشاره به صادرات در سال گذشته خاطرنشان کرد و گفت: سال ۹۹ در مجموع ۴۰۳ هزار و ۱۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی از طریق گذرگاه مرزی دوغارون صادرات، واردات و ترانزیت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه