English

محسن بخشی:

الزام ورود استانداری به تخلفات باغ ویلاهای غیر مجاز

بخشدار مرکزی مشهد بیان کرد: از شمار باغ ویلاهای غیرمجاز در روستاهای حوزه مشهد بی اطلاع هستیم و دهیاری ها بر فعالیتهای ساخت و ساز در محدوده روستاها نظارت کامل دارند.

الزام ورود استانداری به تخلفات باغ ویلاهای غیر مجاز

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن بخشی بخشدار مرکزی مشهد عنوان کرد: دادن انشعاب آب و برق به واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای فاقد مجوز در روستاهای مشهد از ابتدا خلاف بوده است و اکنون لازم است تا شورای حفظ حقوق بیت المال و کمیسیون ماده ۹۹ استانداری به این تخلفات ورود کنند.

بخشی در ادامه این خبر تصریح کرد: صدور انشعاب غیرمجاز آب برای واحدهای یاد شده به خصوص در روستاهای بخش مرکزی، با توجه به وضعیت کم آبی منطقه، باید با جدیت رسیدگی شود.

بخشدار مرکزی مشهد همچنین تاکید کرد: پیش از این در سال ۱۳۹۶ قانونی با عنوان "قانون مجازات استفاده کنندگان از انشعابات غیرمجاز" مطرح بود که متخلفان سه سال فرصت داشتند اسناد مثبته و مربوط به دریافت مجوز قانونی را ارائه دهند.

وی در ادامه متذکر شد: اما براساس تفسیر صحیح، این قانون فقط برای ساخت و سازها در محدوده روستا است نه اینکه هر کسی باغ ویلا بسازد بعد برای دریافت انشعاب به این ماده قانونی استناد کند.

بخشی تاکید کرد: از شمار باغ ویلاهای غیرمجاز در روستاهای حوزه مشهد بی اطلاع هستیم و دهیاری ها بر فعالیتهای ساخت و ساز در محدوده روستاها نظارت کامل دارند لذا با هر تخلفی شامل احداث باغ ویلاها در این محدوده برخورد جدی می شود.

بخشدار مرکزی مشهد اعلام کرد: در مناطق خارج از محدوده روستاهای بخش مرکزی که یا حریم شهر مشهد و یا زمین کشاورزی است، شهرداری مشهد و یا اداره امور اراضی جهاد کشاورزی باید با تخلفات برخورد کند.

وی اذعان کرد: نظارت بر محدوده و حریم شهر برعهده شهرداری و حفظ و نظارت بر اراضی زراعی و باغی از جمله وظائف جهاد کشاورزی است و در این مناطق برخورد با تخلفات ساختمانی از عهده بخشداری خارج است.

بخشدار مرکزی مشهد یادآور شد: جمعیت بخش مرکزی مشهد دارای حدود ۲۰۰ روستا با بیش از ۴۰۰ هزار نفر می باشد و ۱۲۸ روستا از دهستانهای توس، تبادکان، کنویست و میان ولایت در حریم کلانشهر مشهد قرار دارند که بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز نیز در این مناطق صورت می گیرد.

بخشی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: دهستانهای توس و تبادکان هر کدام بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و چهار دهستان کارده، کنویست، درزاب و میان ولایت نیز حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه