English

حمیدرضا شریفی:

بیش از ۷۵ درصد کشاورزی خراسان رضوی به صورت سنتی است

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون ۲۰۱ شرکت خدمات غیردولتی در حوزه کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند که به صورت تخصصی یا عمومی در حال فعالیت هستند

بیش از ۷۵ درصد کشاورزی خراسان رضوی به صورت سنتی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا شریفی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: حضور دانش در مزارع استان اندک بوده و بیش از ۷۵ درصد کشاورزی خراسان رضوی به صورت سنتی است.

شریفی این سخنان را به مناسبت روز مهندس اظهار کرد و ادامه داد: برای علمی شدن کشاورزی و همچنین توانمندشدن مهندسان به علوم روز و مهارتهای لازم، آموزشهای مهارتی با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای، مرکز علوم و تحقیقات کشاورزی، اتحادیه های تخصصی حوزه کشاورزی و  دانشگاه علمی کاربردی استان به جامعه هدف ارائه می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در ادامه همچنین افزود: در این راستا تاکنون ۱۱۰ کارشناس مهندسی جذب و سومین دوره مهارتی خود را گذرانده‌اند.

وی تصریح کرد: امسال ۹۲ دوره آموزشی با ۲۷ هزار و ۵۰۰ ساعت آموزش برگزار شده است و شمار اعضای این سازمان در استان بیش از ۱۸ هزار نفر می باشد هم اکنون هشت هزار و ۱۰۰ نفر از این تعداد اعضای فعال هستند ضمن اینکه ۴۱۹ عضو حقوقی نیز در قالب شرکتها به عنوان عضو فعالیت دارند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی متذکر شد: هم اکنون ۲۰۱ شرکت خدمات غیردولتی در حوزه کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند که به صورت تخصصی یا عمومی در حال فعالیت هستند و دفاتر آنها در مراکز بخش و روستاها مستقر می‌باشد.

شریفی در خاتمه این سخنان خاطرنشان کرد: حضور مهندسان کشاورزی در عرصه تولید موجب افزایش بهره وری و امنیت غذایی می‌شود و این امر در تمامی فعالیتهای سازمان مدنظر و مورد توجه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه