English

علی شکاری:

اجرای پویش سبز، بذرکاری و نهال کاری در خراسان رضوی

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی بیان کرد: در پویش زراعت، ۶۶ دستگاه ملزم به احیای سبز اعم از بذرکاری و نهال کاری شده اند و دبیرخانه پویش سبز در محل اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی قرار دارد.

اجرای پویش سبز، بذرکاری و نهال کاری در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی شکاری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: اجرای طرح جنگل کاری اقتصادی و زراعت چوب با در اختیار گذاشتن اراضی ملی رایگان به متقاضیان در استان خراسان رضوی.

شکاری در ادامه این خبر تصریح کرد: بعد از ابلاغ سازمان جنگل‌های کشور برای تنفس ده ساله جنگل‌های شمال کشور برای بازآوری، زراعت چوب فرصتی برای اشتغالزایی و احیای جنگل در خراسان رضوی به شمار آمد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در  پروژه اشتغالزایی و احیای جنگل، افراد حقیقی بتوانند آب را برای منطقه مد نظر تأمین کنند، زمین اراضی ملی به رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: ۵.۵ هکتار از اراضی ملی طرقبه شاندیز در مرحله نخست و سپس درگز و کلات در مرحله بعدی برای احیا قرار دارند. در این نوع کاربری متقاضیان باید درختانی مانند زرشک، صنوبر، سنجد و زیتون بکارند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی متذکر شد: زراعت چوب برای حاشیه رودخانه‌هایی که در حال خروج از مرز استحفاظی هستند قابل اجراست، ضمن اینکه با اجرای این طرح از قطع درختان باغی در استان جلوگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: در پویش زراعت ، ۶۶ دستگاه ملزم به احیای سبز اعم از بذرکاری و نهال کاری شده اند و دبیرخانه پویش سبز در محل اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی قرار دارد و در حال حاضر حدود ۵ جلسه اجرایی برای این موضوع برگزار شده است.

شکاری در خاتمه با اشاره به مساحت کل جنگلهای استان یادآور شد: مساحت جنگل‌های خراسان رضوی یک میلیون هکتار است که ۸۰۰ هزار هکتار آن جنگل طبیعی و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت است نقشه پوششی منابع طبیعی تا انتهای امسال اصلاح خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه