English

علیرضا هاشم آبادی:

تولید زعفران در سبزوار، ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی سبزوار بیان کرد: متاسفانه امسال به دلیل گرمای بی سابقه تابستان، شاهد کاهش این میزان نسبت به سال گذشته هستیم.

تولید زعفران در سبزوار، ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا هاشم آبادی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی سبزوار در خبری اعلام کرد: همزمان با روز‌های پایانی فصل برداشت زعفران ، حدود ۶ هزار کیلوگرم از این محصول از ۱۵۰۰ هکتار از مزارع منطقه سبزوار برداشت شد که این مهم نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

هاشم آبادی در ادامه این خبر تصریح کرد: میانگین برداشت از هر هکتار مزرعه زعفران در منطقه سبزوار حدود ۴ کیلوگرم در هر هکتار است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی سبزوار همچنین متذکر شد: متاسفانه امسال به دلیل گرمای بی سابقه تابستان، شاهد کاهش این میزان نسبت به سال گذشته هستیم.

وی ادامه داد: در همین حال «فیله کش» یکی از زعفران کاران نمونه سبزوار موفق شده با رعایت اصول به زراعی در سطح ۵ هکتار، زعفران ارگانیک تولید کند.

هاشم آبادی در خاتمه یادآور شد: زعفران تولیدی با نظارت‌های شرکت‌های بین المللی در پروسه داشت و برداشت و انجام آزمایش در آزمایشگاه‌های مربوطه، به کشور فرانسه ارسال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه