English

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

رتبه چهارم استان اصفهان در تولید زعفران کشور

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان حائز رتبه چهارم کشور در تولید محصول زعفران است.

رتبه چهارم استان اصفهان در تولید زعفران کشور

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمدرضا رئیس‌زاده با بیان اینکه استان اصفهان حائز رتبه چهارم کشور در تولید محصول زعفران است، بیان کرد: سطح زیر کشت زعفران در استان  بالغ بر 1600 هکتار و با تولید بیش از 9000 کیلوگرم بوده که نسبت به سال گذشته 150 هکتار در سطح و 200 کیلوگرم در وزن افزایش داشته است

 وی در خصوص برداشت زعفران در استان اظهار کرد: عملیات برداشت و فرآوری زعفران از اواخر مهرماه سال جاری در مناطق سردسیر استان آغاز شده و به مرور به شهرستان‌های معتدل و گرمسیر گسترش خواهد یافت.

مدیر امور باغبانی سازمان افزود: متوسط عملکرد مزارع زعفران استان 5/6 کیلوگرم در هکتار بوده که در مقایسه با میانگین کشور که 5/3 کیلوگرم است، بسیار قابل ملاحظه می‌باشد.

رئیس زاده بیان کرد: شهرستان‌های نطنز با 340 هکتار، تیران و کرون با 245 هکتار،نجف آباد 160 هکتار، آران و بیدگل 100 هکتار، شاهین شهر و میمه 95 هکتار، اردستان 95 هکتار و کاشان 94 هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت را نسبت به سایر شهرستان‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مدیریت باغبانی سازمان در راستان حمایت از توسعه کشت و فرآوری زعفران همه ساله اقدام به برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها و بازدیدهای علمی و آموزشی و پرداخت تسهیلات کم بهره و یارانه به متقاضیان کشت زعفران می‌نماید. همچنین به منظور تکمیل زنجیره ارزش زعفران، برای اولین بار در استان، کارگاه خرید و بسته‌بندی محصول زعفران از زعفران کاران استان راه‌اندازی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه