English

محمد گلفشان:

همایش طرح ملی یاس "یاران آسیب‌ستیز" در مشهد

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در راستای بیانیه گام دوم و موضوع حفظ ارزشها باید توجه ویژه داشت و می‌بایست همه دستگاهها بر اساس وظیفه خود به آن ورود کرده و عملکرد موثری داشته باشند.

همایش طرح ملی یاس "یاران آسیب‌ستیز" در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد گلفشان رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی عنوان کرد: در سطح کشور در حدود ۲ هزار و ۲۰ نقطه آسیب‌پذیر اجتماعی وجود دارد و پوشش این مناطق برای ارائه خدمات و آموزشها به ساکنان آنها از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

گلفشان این سخنان را در همایش طرح ملی یاس "یاران آسیب‌ستیز" در مشهد بیان کرد و در ادامه تاکید کرد: بیانه گام دوم انقلاب بر ضرورت توجه ویزه نسبت به موضوعات فرهنگی اشاره دارد و آسیب‌های اجتماعی در همین چارچوب از موضوعات مهمی است که می‌بایست همه دستگاهها بر اساس وظیفه خود به آن ورود کرده و عملکرد موثری داشته باشند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تاکنون اقدامات زیادی برای مهار آسیبهای اجتماعی صورت گرفته اما اقدامات اجتماع‌محور در این چارچوب سابقه ندارد لذا بنا بر این که با همکاری کمیته امداد در قالب برنامه اجتماع‌محور طرح ملی یاس به همین منظور اقداماتی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در این راستا بعد از ارائه آموزشهای لازم به علاقمندان مشارکت این طرح تیمهای ۳۳ نفره تشکیل می‌شوند که یکی از مهمترین فعالیتهای این تیم ها آموزشهای امداد و نجات و آموزش حقوق شهروندی در میان افراد آسیب پذیر، کارآفرینی و توانمندسازی جوانان با اولویت کسب و کار خرد  است.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی افزود: در راستای بیانیه گام دوم و موضوع حفظ ارزشها باید توجه ویژه داشت و لازم است تاکید شود که سابق بر این در زمینه آسیبهای اجتماعی کار شده بود اما عدم موفقت موثر به دلیل اجتماع محورنبودن اقدامات بوده است.

گلفشان در خاتمه متذکر شد: پوشش کامل ۲ هزار و ۲۰ منطقه آسیب پذیر در کشور بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد و ما نیز در قالب اجرای طرح ملی یاس هدفمان خدمت است و این طرح در قالب تفاهم نامه مشترک کمیته امداد امام خمینی و جمعیت هلال احمر کشور با هدف جذب دختران تحت پوشش کمیته امداد و حضور آنان در فعالیت های بشردوستانه و داوطلبانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه