English

اکبر یونسی:

شهرستان درگز، رتبه نخست طرح امنیت غذایی را در خراسان رضوی بدست آورد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان درگز بیان کرد: طرح ارتقای امنیت غذای با هدف افزایش عملکرد دیم زار‌ها و ارتقای سطح درآمد کشاورزان و پایداری در تولید می باشد.

شهرستان درگز، رتبه نخست طرح امنیت غذایی را در خراسان رضوی بدست آورد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، اکبر یونسی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان درگز در خبری اعلام کرد: شهرستان درگز رتبه نخست در طرح امنیت غذایی را برای دومین سال متوالی کسب کرد.

یونسی در ادامه این خبر یادآور شد: امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده است و در کشور‌های توسعه‌یافته خرید تضمینی محصولات، به‌طور خاص بر محور تولیدات کشاورزی است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان درگز همچنین تاکید کرد: طرح ارتقای امنیت غذای با هدف افزایش عملکرد دیم زار‌ها و ارتقای سطح درآمد کشاورزان و پایداری در تولید در شهرستان درگز در سطح پنج هزار و ۶۴۰ هکتار اجرا شده که شامل کشت گندم ۳ هزار، جو هزارو ۵۰۰، حبوبات هزار و نباتات علوفه‌ای ۱۴۰ هکتار است .

وی در ادامه اضافه کرد و گفت: طرح امنیت غذایی شامل طرح تغذیه، مقایسه ارقام، تاریخ کشت، تراکم کشت  و کنترل مکانیکی علف‌های هرز در چهار محصول گندم، جو و نخود ونباتات علوفه‌ای است.

یونسی در خاتمه تصریح کرد: رعایت اصول به زراعی و بکارگیری روش‌های نوین زراعی برای افزایش بهره وری از منابع و کاهش هزینه‌های تولید و توجه به ثبات و پایداری در تولید و حفاظت از محیط زیست  از اهداف طرح امنیت غذایی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه