English

سیدکمال‌الدین میرجعفریان:

برای تولید واقعی مسکن باید موانع در مسیر تامین تقاضا برداشته شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: پشتیبانی از تولید متوازن مسکن مستلزم رفع موانع در سه حوزه تامین زمین، بخش تولید و تسهیلات مالی از سوی دستگاههای اجرایی و حاکمیتی است.

برای تولید واقعی مسکن باید موانع در مسیر تامین تقاضا برداشته شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سیدکمال‌الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: تبیین نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها " در حوزه مسکن و فعالیتهای عمرانی پرداخت و افزود": فعالیتهای عمرانی و اقتصادی در حوزه مسکن بسته‌ای است که باید کامل باشد تا بتواند متناسب با تقاضای واقعی، مسکن مورد نیاز را تولید و عرضه کرد.

وی ادامه داد: تولید مسکن باید متناسب با تقاضا باشد و برای تولید واقعی در این بخش باید موانع در مسیر تامین تقاضا برداشته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۶۰ رشته شغلی و رسته تولیدی به صنعت مسکن وابسته است و هر کدام از این بخش دچار نقصان یا مشکل باشد تولید مسکن با مشکل مواجه می‌شود همان طور که به عنوان مثال بروز معضلاتی در حوزه تولید مصالح ساختمانی، هزینه ساختمان سازی را افزایش داده یا آن را دچار رکود ساخته است.

میر جعفریان افزود: تامین زمین برای ساخت مسکن نیز گاه با مشکلات اساسی مواجه است مثلا در حریم یا محدوده های مسکونی ضابطه منطقی مبتنی بر تقاضای واقعی مسکن وجود ندارد یا فضای سوداگری در بخش به وجود آمده که توزیع مسکن را متناسب با اسکان جمعیت و رشد آن نکرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه مهاجرتها و رشد نامتوازن جمعیت در نقاط شهری و روستایی باعث تولید نامتوازن مسکن نیز شده و مسکن ساخته شده متناسب با نیاز جمعیت در هر مکان نیست به طوری که در یک مکان با خانه های خالی و در مکانی دیگر با کمبود خانه مواجه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: شاید کشور با کمبود زیاد مسکن مواجه نباشد اما آشفتگی در اسکان جمعیت یا جانمایی های مسکن، توزیع آن را در شهرهای مختلف نامتوازن کرده است.

میرجعفریان افزود: مانع دیگر برای توزیع متوازن مسکن، تسهیلات مالی است که متناسب با قیمت تمام شده ساختمان نیست و هزینه های ساخت مسکن به اندازه ای است که تسهیلات بانکی پاسخگوی تامین آن نیست و باید در این زمینه تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

وی ادامه داد: در مجموع مسوولان باید سیاستها را به گونه‌ای سیاستگزاری کنند که با تدوین طرح جامع مسکن ، موانع ساخت مسکن متناسب با درآمد اقشار مختلف مردم در حوزه تامین زمین، تولید مصالح ساختمانی و تامین تسهیلات بانکی برداشته یا روان سازی شود تا کیفیت ساخت افزایش و هزینه آن کاهش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر