English

محمد طیبی گفت:

تمام بخش های بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در ایام نوروز فعال است

معاون آموزش سلامت بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اعلام کرد: در ایام نوروز بیمارستان امام رضا (ع) و تمام بخش های این مرکز فعال و آماده خدمت رسانی به بیماران است و تمامی کادر و پرسنل واحدهای مختلف این بیمارستان مشغول فعالیت هستند.

تمام بخش های بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در ایام نوروز فعال است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد طیبی، معاون آموزش سلامت بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: در ایام نوروز تمام بخش های این مرکز فعال و آماده خدمت رسانی به بیماران است.

معاون آموزش سلامت بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، با اشاره به اینکه تنها بخش اورولوژی بیمارستان آن هم با تقسیم بندی ایام نوروزی بین دو بیمارستان قائم(عج) و امام رضا(ع) نیمه تعطیل است، اظهارکرد: سایر بخش های بیمارستان از جمله داخلی، جراحی، جراحی قلب، اطفال، نوزادان، زنان و زایشگاه و اورژانس فعال است.

معاون آموزش سلامت بیمارستان امام رضا(ع) مشهد افزود: در این مرکز حدود ۱۰۰تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است که ۷۰تخت بیمار کرونا بستری دارد.

وی ادامه داد: در بخش مراقبت های ویژه نیز ۳۲ بیمار کرونایی و در فضایی جداگانه ۲۰بیمار غیر کرونا بستری هستند.

طیبی در پایان یادآور شد: اورژانس عدالتیان به بیماران غیر کرونایی ارائه خدمت می کند و اورژانس کرونا برای بیماران کرونایی آماده خدمت رسانی است.

شایان ذکر است که بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در حال حاضر یکی از بزرگترین بیمارستان های شهر مشهد می باشد، احداث این بیمارستان در زمینی به مساحت 5/28 هکتار با زیر بنای 28500 متر مربع در سال 1307 آغاز و تقریبا از سال 1313 تحت نام "مریض خانه شاه رضا "شروع به فعالیت نمود. در آغاز دارای صد تخت و بخش های داخلی، جراحی، چشم پزشکی، کودکان، عفونی، زایشگاه، درمانگاه، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی و تشریح حیوانات و قسمت های وابسته بود. در سال 1324 ساختمان گوش و حلق و بینی دایر و تا سال های 1327 تعداد تخت ها به 250 تخت افزایش یافت.

در سال 1241 لگاد و رئیس بخش جراحی این بیمارستان مرحوم "دکتر بول ون" بود. این پزشک دلسوز بلژیکی پس از آشنایی با دین مبین اسلام مسلمان گردید و سال ها با دلسوزی در این بیمارستان به طبابت مشغول بودند. تعداد پزشکان این مرکز درمانی در آن سال ها 45 نفر بود. یک دندان پزشک، 6 داروساز، 18 پزشکیار، 270 پرستار و 5 ماما عهده دار وظایف درمانی بیمارستان در آن سالها بوده اند. در سال 1354 بر اساس یک توافق نامه آستان قدس اقدام به تهیه مقاوله نامه واگذاری 90 ساله ای نمود که طبق آن قرار داد بیمارستان به دانشگاه فردوسی مشهد واگذار گردید. از آن تاریخ به بعد بیمارستان به یک مرکز آموزشی - درمانی تحت نظارت دانشگاه فعالیت می نمود. طبق آمارهای موجود تعداد کل تخت های بیمارستان در آن سالها به 363 تخت افزایش یافته بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر