English

روند تغییر وضعیت شهرها به لحاظ شیوع کرونا در ایام نوروز

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کسب و کار وزارت بهداشت گفت: در ۲ هفته اول سال، از تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کاسته نمی شود اما ممکن است برخی از شهرهای زرد و آبی وارد وضعیت نارنجی یا قرمز شوند.

روند تغییر وضعیت شهرها به لحاظ شیوع کرونا در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری موج، محسن فرهادی در تشریح روند تغییر وضعیت شهرهای کشور به لحاظ شیوع کرونا ویروس در ایام تعطیلات عید گفت: در ۲ هفته اول سال، از تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کاسته نمی‌شود، اما ممکن است برخی از شهرهای زرد و آبی وارد وضعیت نارنجی یا قرمز شوند که به محض اضافه شدن شهری به لیست شهرهای قرمز و نارنجی، این موضوع توسط ستادملی و سخنگوی ان اعلام خواهد شد.

وی درباره جزئیات سفر به شهرهای قرمز با حمل‌ونقل عمومی در ایام نوروز و ملاک نبود تست منفی کاغذی برای سفر گفت: اگر فردی بلیت را به صورت پیش‌فروش نوروزی خریداری کرده باشد هنگام استفاده از حمل‌ونقل عمومی اطلاعات هویتی او با بانک اطلاعاتی آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا چک می‌شود.

وی افزود: در صورتی که نتیجه آزمایش فرد منفی شده باشد اجازه سفر به شهر قرمز با حمل‌ونقل عمومی به او داده می‌شود. ملاک تست منفی کرونا روی کاغذ نیست چرا که ممکن است برخی از تست‌های کاغذی تقلبی استفاده کنند. ملاک برای سفر به شهرهای قرمز، نتیجه تست منفی در بانک اطلاعاتی الکترونیکی آزمایشگاه‌های تشخیص کروناست، بانک اطلاعاتی کرونا مثبت‌ها به سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی متصل‌اند.

فرهادی تاکید کرد: به این ترتیب ستادملی به نوعی سفر را آزاد نکرده است بله گفته "ممنوع نیست" که این دو کلمه بار ویرایشی متفاوتی دارد یعنی توصیه ما این است که تاجایی که ممکن است مردم سفر نروند.ما به عنوان وزارت بهداشت اعتقاد داریم هرچه تماس‌ها در سفر و دید و بازدیدها کمتر شود مردم خیالشان راحت تر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی