English

هوای مشهد برای گروه‌های حساس در شرایط هشدار قرار گرفت

بر اساس اعلام واحد بهداشت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شاخص کیفیت هوای مشهد امروز در وضعیت ناسالم و هشدار برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

هوای مشهد برای گروه‌های حساس در شرایط هشدار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شهروندان به ویژه گروه های در معرض آسیب از جمله بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان توصیه کرد از تردد غیر ضروری در هوای آلوده خودداری کنند.

حسنی خاطرنشان کرد: افرادی که دچار بیماری زمینه ای تنفسی هستند در روزهایی که غلظت آلاینده ذرات معلق بیش از حد استاندارد زیست محیطی است، امکان دارد دچار مشکل حاد تنفسی شوند و باید برای جلوگیری از این عارضه از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند.

وی افزود: کودکان نیز به دلیل اینکه ساختار دستگاه تنفسی آنان بطور کامل تکامل نیافته در مواجهه با هوای آلوده بویژه با غلظت بالای ذرات معلق دچار مشکل تنفسی می شوند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ورزشکاران باید از فعالیت های ورزشی در روزهای آلوده خودداری کنند زیرا با افزایش حرکت، بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و تنفس در هوای آلوده علاوه بر انباشت ذرات معلق در ریه، روند اکسیژن رسانی کافی در خون و بافت ها را نیز مختل می کند.

همچنین کارشناسان به افرادی که بیشترین زمان مواجهه با آلودگی هوا را دارند از جمله نیروی انتظامی و پلیس راهور، کارکنان پایگاه های اورژانس، هلال احمر، کارکنان شهرداری ها و خدمات شهری و همچنین کودکان و افراد سالخورده توصیه کردند از وسایل حفاظت تنفسی(ماسک) مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر