English

مشکلات انتقال خون استان از نبود بودجه

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: تنها ۵ درصد از بودجه تخصیصی ۵ میلیارد تومانی ساخت ساختمان ستادی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی دریافت شده است.

 مشکلات انتقال خون استان از نبود بودجه

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از مجموع بودجه ۵ میلیارد تومانی تخصیصی جهت ساخت ساختمان ستادی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی تنها ۲۵۰ میلیون تومان آن و معادل ۵ درصد این میزان محقق شده است. 

سیدحمیدرضا اسلامی در نشستی خبری با بیان اینکه سازمان انتقال خون در پرداخت مطالبات در کل کشور از سایر مجموعه‌ها عقب‌تر است، اظهار کرد: امیدوار بودیم که با اجرای طرح تحول سلامت مشکلات انتقال خون اعم از: درآمد، پرداخت، امتیازات و غیره برطرف شود اما نگاه‌ها فقط به حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده است

انتقال خون

انتقال خون خراسان رضوی ساختمان ستادی ندارد

وی با اشاره به اینکه تمام استان‌ها دارای ساختمان ستادی هستند، اما اداره کل انتقال خون خراسان رضوی فاقد این ساختمان بوده است، گفت: وضعیت ساختمان سناباد همچنان مبهم است و از هر زمان که تعیین تکلیف شود ۸ سال زمان ساخت آن به‌طول می‌انجامد و در حال حاضر بازیچه دست دو مجموعه برنامه و بودجه و راه و شهرسازی شدیم و از بودجه ۵ میلیارد تومانی تخصیصی تنها ۲۵۰ میلیون تومان آن محقق شده است و برای ساخت آن ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

سیدحمیدرضا اسلامی با بیان اینکه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی علت عدم پرداخت بودجه مصوب را موقعیت جغرافیایی نامناسب این ساختمان عنوان کرده است، اضافه کرد: این صحبت‌ها بهانه‌ای جهت فرار از پاسخگویی به مردم، مسئولان و رسانه‌ها بوده، اما اگر علت عدم پرداخت بودجه این موضوع است حاضر به تغییر مکان هستیم.

وی بیان کرد: اولین نیاز در حوزه درمان و سلامت بحث خون‌رسانی می باشد که متاسفانه با بی‌توجهی مسئولان همراه است و با وجود آنکه در یک سال اخیر ۱۸۰ تخت بیمارستانی اضافه شد اما در ۱۸ سال اخیر یک درصد رشد و پیشرفت در  مجموعه انتقال خون خراسان رضوی نداشتیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی اضافه کرد: رقم پرداختی بیمه سلامت به مراکز سلامت ۱۲۲۴ میلیارد تومان بود، اما ریالی به انتقال خون داده نشد و ظاهرا با این نوع تقسیم بندی این مجموعه هیچ سهمی نداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر