English

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:

ظرفیت اشغال ‌هتل‌ها باید به ۸۰ درصد برسد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: وظیفه مدیران کل استان‌ها رساندن ظرفیت اشغال ‌هتل‌ها به ۸۰ درصد بوده است.

ظرفیت اشغال ‌هتل‌ها باید به ۸۰ درصد برسد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، محمد محب‌خدایی بیان کرد: ظرفیت اشغال ‌هتل‌ها باید به ۸۰ درصد برسد

وی در جلسه هم‌اندیشی با بهره‌برداران و مدیران تاسیسات گردشگری خراسان رضوی، اظهار کرد: اگر تحولی می‌خواهد در صنعت گردشگری رخ دهد باید فعالان این بخش پای کار بیایند و معتقدیم که در صنعت گردشگری به عنوان بالاترین صنعت باید بسته سفر مناسب دیده شود لذا وظیفه مدیران کل استان‌ها رساندن ظرفیت اشغال ‌هتل‌ها به ۸۰ درصد است.

ظریفت هتل‌ها

وی افزود: در بسیاری از کشورها از روش‌های مناسبی استفاده شده که از بی‌نظمی به نظم رسیدند و در کشور ما هم بسته‌های خوبی وجود دارد، اما راه استفاده از آن به درستی نبوده است و می‌توانیم به با اقدام درست و هدفمند با سادگی هرچه تمام مقدمات رشد صنعت گردشگری را فراهم کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه اولین بخش از گام‌های جدید در صنعت گردشگری نمایشگاه تهران بود، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۳۱ استان کشور آخرین دستاوردهای خود در صنعت گردشگری را به نمایش گذاشتند و خراسان رضوی یکی از بهترین غرفه‌ها را داشت.

محب‌خدایی تصریح کرد: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی در حوزه زیارت هستند و یک و ۱۰۰ هزار نفر از آن‌ها که اسکان مشهد و قم را دارند از امکانات اقامتی و اسکان استفاده نمی‌کنند و حداکثر ۴۵۰ هزار نفر می‌شوند.

 

وی تاکید کرد: میانگین ظرفیت پذیرش توریست خارجی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بوده که در کل کشور ۲۵ میلیون می‌شود و هم‌اکنون ۲.۵ میلیون ظرفیت خالی داریم و قرار است که حداقل به ۶ میلیون ظرفیت قابل استفاده برسیم.

افزایش بهره وری و مدیریت گردشگران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه باید به بحث افزایش بهره‌وری و مدیریت کیفیت و قیمت توجه کرد، گفت: در بحث مالیات و کاهش قیمت تمام شده ورود پیدا کردیم تا افزایش رقابت‌پذیری را شاهد باشیم و متاسفانه در یک توافق ناصحیح شاهد معاف از پرداخت مالیات برای گردشگر خروجی به جای ورودی هستیم که باید این مشکل اصلاح و برطرف شود.

محب‌خدایی گفت: در حوزه صنعت گردشگری سامانه سفور را فعال کرده‌ایم تا کلیه اقدامات سفر اعم از اسکان، اقامت و غیره با سوبسیت ویژه در اختیار گردشگران قرار بگیرد و اولویت با کسانی است که رزرو هتل را داشته‌اند.

وی افزود: وظیفه مدیران کل استان‌ها رساندن ظرفیت اشغال ‌هتل‌ها به ۸۰ درصد بوده است و در خراسان رضوی هم بحث راه‌اندازی تورهای زیارتی با اقساط کوتاه، میان و بلند مدت در جهت افزایش بهره‌وری در حوزه گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر