English

تولیت آستان قدس رضوی:

وقتی که جوانانی همچون شهید حججی داریم نباید نگاهمان به بیگانگان باشد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تمام گره‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دست جوانان قابل گشوده‌شدن است و وقتی که چنین جوانانی همچون شهید حججی داریم نباید نگاهمان به بیگانگان باشد.

وقتی که جوانانی همچون شهید حججی داریم نباید نگاهمان به بیگانگان باشد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در مراسم وداع با شهید محسن حججی که در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی در صحن جامع رضوی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در ایام سوگواری امام حسین(ع) ادای احترام به یک یار دلداده آن امام همام می‌کنیم شهید حججی در سال ۸۵ در نامه خود به امام رضا(ع) از خدا شهادت در راه امام حسین(ع) خواست و گفت خدایا به مُحرم امام حسین(ع) من را مَحرم کن و او یکی از جلوه‌های عاشورای حسینی است و آرامش، دلدادگی، عشق و انتخاب راه او مثال‌زدنی است و به راستی او یکی از جلوه‌های عاشورای حسینی است.

وی افزود: از عالم تا خاتم آنچه که در تاریخ وجود دارد نام کربلا و عاشورا است و زمانی که وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) امام حسین(ع) را در بغل گرفتند نگاهی معصومانه این نوه عزیزشان داشتند و امام علی(ع) هاهنا هاهنا می‌گفتند و در سخنان حضرت زهرا(س) یاد کربلا و عاشورا وجود دارد و امام حسن(ع) فرمودند حسین جان برای من اشک نریز و عالم باید برای تو اشک بریزد و امام سجاد(ع) فردی در آفتاب دیدند اشک ریختند، نوزادی در بغل مادر دیدند اشک ریختند و گوسفند دیدند اشک ریختند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امام باقر(ع) آخرین یادگار کربلا، امام صادق(ع) رئیس مذهب تشیع و امام کاظم(ع) باب‌الحوائج برای امام حسین(ع) برای امام حسین(ع) اشک ریختند و امام رضا(ع) به ابن شبیب فرمودند برای امام حسین(ع) اشک بریزید و همه امامان، بزرگان، علما و پیشوایان بر اشک بر امام حسین(ع) تاکید کردند و دشمنان تلاش کردند که عاشورا زنده نماند و پیام آن به نسل‌های بعد منتقل نشوند و نام امام حسین(ع) در نسل‌های بعد نباشد.

رئیسی با بیان اینکه بزرگان و علما برای زنده ماندن عاشورا که رمز بقای دین است تلاش کردند، گفت: امام حسین(ع) برای امر به پاکی‌ها و نهی از زشتی‌ها آمدند و عاشورا آمد تا اجازه زورگویی به مستکبران داده نشود و فریاد استغاثه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) عالم را بیدار کرد و هر کس که به فریاد هل من ناصر ینصرنی عمل کند پاسخش لبیک یا حسین است.

وی با اشاره به اینکه عاشورا و مکتب امام حسین(ع) مکتب آزاد مردان و آزاد زنان عالم برای مقابله با مستکبران است، تاکید کرد: امروز جاهلیت مدرن و ثانی می‌خواهد آثار عقل، تدبر و انسانیت را محو کند و در مقابل آن خون‌های پاک شهدا همچون خون امام حسین(ع) بیدارکننده عالم است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اکنون در عراق، سوریه، یمن، لیبی و دیگر کشورهای بیداری اسلامی دیده شده است، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند جاهلیت را دیکته کنند و گروه‌هایی همچون داعش در این مسیر گام برداشتند و عده‌ای با سوار شدن بر این طعمه فریبانه راه خطا را ‌انتخاب کرده‌اند.

رئیسی تصریح کرد: پرچم انقلاب که به دست امام راحل(ره) برافراشته شد پرچم عاشورایی و حسینی زیستن بود، راهی که با رهبری مقام معظم رهبری ادامه دارد و شهدایی همچون شهید حججی در مسیر بیداری اسلامی نقشی کلیدی داشتند و اگر مدافعان به سوریه و عراق نمی‌رفتند امروز جنگ با داعش در ایران بود و هماهنگونه که القاعده و دیگر زورگویان ناکام شدند داعش هم به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندد و قدس هم همانند خرمشهر، غزه و دیگر شهرها آزاد می‌شود.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری شهید حججی حجت خدا بر ما برای نشان دادن قصاوت و شقاوت دشمنان، هوشیاری مسلمانان، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، زمان شناسانه عمل کردن، حرکت در مسیر حق، امتداد جریان و مسیر عاشورا و کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا شد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه شهید حججی و یارانش بازی دشمن را به‌خوبی به هم زدند، بیان کرد: این شهید والامقام جامعه را به‌خوبی معطر به عطر بهشتی شهادت کرد و یک کربلا شکوه در حججی عزیز نهفته است و محسن عزیز متعلق به همه ملت ایران است.

رئیسی گفت: در گفته‌های شهید حججی عاشورایی شدن، حسینی شدن و سر رفتن در راه خدا ذکر شده و امروز جوانان اسلام در مقابل زورگویان عالم می‌ایستد و ایران به برکت جوانان عاشورایی شکست ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه سخن پایانی من با دولت‌مردان و مسئولان است، افزود: تمام گره‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دست جوانان قابل گشوده‌شدن است و وقتی که چنین جوانانی همچون شهید حججی داریم نباید نگاهمان به بیگانگان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر