English

فرزند شهید شوشتری در گفت و گو با موج:

شورای شهر جای سیاسی‌کاری نیست

کاندید انتخابات شورای شهر مشهد گفت: نسبت به سیاست نباید بی‌تفاوت باشیم، اما شورای شهر جای سیاسی‌کاری نیست.

شورای شهر جای سیاسی‌کاری نیست

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، فرج‌الله شوشتری اظهار داشت: من در سال 56 در مشهد متولد شدم و در سال 75 دیپلم گرفتم و در همان سال دانشجوی کارشناسی زمین‌شناسی شدم و در کنار این رشته در رشته‌های حوزوی و کامپیوتر هم تحصیل کردم و پس از شهادت پدرم نیز مطالعاتی در حوزه علوم سیاسی داشتم و در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کردم.

وی با بیان اینکه شهید شوشتری به موضوعات فرهنگ، وحدت محرومیت‌زدایی و غیره تأکید داشت، افزود: متأسفانه برخی ساختارهای غلط و ردشدن از خطوط قرمزها به‌ویژه در حوزه‌های وحدت و ایثار و شهادت نگران‌کننده بود و به‌همین دلیل و در جهت رفع این معضل کاندیدانتخابات شورای شهر شدم.،

کاندید پنجمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد با بیان اینکه این شهر به‌عنوان یک شهر مهاجرپذیر اقوام زیادی را دارد که در سطح شهر به‌ویژه مناطق حاشیه شهر سکونت دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه باوجود آنکه همیشه دم از عدالت می‌زنیم شاهد طبقه‌بندی ناعادلانه شهروندان هستیم که باید این رویه غلط اصلاح شود.

شوشتری تصریح کرد: در نزد مردم مشهد به‌خصوص کسانی که خودم را می‌شناسند 90 درصد محبوبیت دارم، اما از گروهی که واسطه پدرم با نام من آشنا هستند آمار دقیقی ندارم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سیاست نباید بی‌تفاوت باشیم، تأکید کرد: اما شورای شهر جای سیاسی‌کاری نیست و این مجموعه محیطی اجتماعی بوده که پیگیر امور مردم، مشکلات شهری و عدالت‌مندشدن برنامه‌های شهری است و نباید با مثال‌هایی همچون سیاست ما عین دیانت ماست بازی کنیم و فعالیت شورای سیاسی مخالف سیاست دیانتی است.

فرزند شهید شوشتری با تأکید بر اینکه وقتی که رفتارمان سیاسی باشد تعاملات هم سیاسی می‌شود و بودجه حمایتی دولتی هم تزریق نمی‌شود، گفت: در نتیجه چنین وضعیتی با شکست در طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مواجه می‌شویم و برای آنکه شعارهای سیاسی خود را بخواهیم اجرا کنیم چاره‌ای جز هزینه کردن نداریم و یک نمونه آن فروش هزار میلیارد تومان تراکم شهری بود.

وی با انتقاد از صرف بی‌ثمر بودجه‌های بیت‌المال در شهرداری مشهد، افزود: با وجود بودجه 100 میلیارد تومانی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اقدام مثبتی در این حوزه ندیدیم که یک نمونه آن در حوزه ایثار و شهادت است و کار شاخصی برای شهدا نکردیم و صرفاً تصاویر آن‌ها را نصب کردیم و توجهی به آرمان‌های شهدا نداشتیم و به‌طور مثال واقعه مسجد گوهرشاد با نصب 100 بیلبورد نمی‌تواند به‌خوبی معرفی شود و در اقدامات فرهنگی باید نهاده‌ها درونی شود.

کاندید پنجمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد ادامه داد: مردم اعتمادشان را به لیست‌ها از دست داده‌اند و اقبال جریانات سیاسی در عرصه انتخابات شوراها روز‌به‌روز رو به کاهش است و جریانات سیاسی باید در حد خودشان و نه بیشتر از آن ورود پیدا کنند و در اینجا کوتاهی جریانات کارشناسی، فرهنگی، هنری و غیره کاملاً مشهود است و باید تعادل مطلوبی برقرار شود و این جریانات جای جریان سیاسی را بگیرند.

شوشتری تصریح کرد: من با شعار غیر سیاسی بودن و غیرسیاسی شدن وارد شدم و برای ورود در عرصه انتخابات 7.5 میلیون تومان هزینه کردم و هزینه حضور در لیست‌ها هم 50 میلیون تومان بوده است.

وی در رابطه با برنامه‌هایش در عرصه ورزش، تأکید کرد: در عرصه ورزش در رشته‌های کشتی و تیراندازی فعال بودم و می‌خواهم در این حوزه هم اقدامات مطلوبی برای نوجوانان و جوانان برداشته شود.

فرزند شهید شوشتری گفت: تعداد 23 هزار شهید از شهر امام رضا(ع) تقدیم شده و این شهر مقدس به عنوان بزرگترین شهر مذهبی جهان ضعف‌های مختلف و متعددی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و دیگر حوزه‌ها دارد که باید در با انتخاب نیروهای متخصص در شورای پنجم این نواقص و ضعف‌ها که زیبنده شهر امام رضا(ع) نیست برطرف شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه