English

شهردار مشهد خبر داد

حضور ۵۹ شهردار از ۲۷ کشور در نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام

شهردار مشهد گفت: 59 شهردار از 29 کشور در اولین اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد حضور پیدا خواهند کرد.

حضور 59 شهردار از 27 کشور در نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری موج، سیدصولت مرتضوی امروز ظهر در نشست خبری پیرامون برگزار اجلاس شهرداران جهان در مشهد مقدس در سالن شهدای شهرداری اظهار داشت: 59 شهردار از 27 کشور در اولین اجلاس شهرداران جهان اسلام حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به انتخاب مشهد در سال 2017 میلادی از سوی سازمان کنفرانس اسلامی ایسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: از آنجایی که در حوزه مدیریت شهری مسئولیت با شهرداری مشهد است در گذشته یک اجلاس بین المللی و قابل قبول تحت عنوان اجلاس جوانان عضو ایسسکو در مشهد مقدس برگزار شد که خوشبختانه دستاورد های بسیارمهمی را به دنبال داشت

شهردار مشهد با اشاره به اجلاس جوانان تاکید کرد: در این اجلاس نیز به اهداف میانی و کلی دست پیدا کردیم که کلی ترین هدف اشنایی جوانان کشورهای اسلامی با روش کشور داری و تمرین مدیریت بود و در نهایت اتحاد، همدلی، هم افزایی را در بین نمایندگان کشورهای اسلامی و وحدت نگاه در نفی خشنوت بر در جهان را به وجود آورد.

وی افزود: اولین اجلاس شهرداران کلانشهرهای جهان اسلام پنجم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و ما در طی دو روز شاهد برگزاری جلسات و انتقال تجربیات خواهیم بود و در نهایت در ششم اردیبهشت ماه شاهد اختتامیه این اجلاس خواهیم بود.

مرتضوی عنوان کرد: توسعه گردشگری یکی از مهم ترین خروجی های این اجلاس می تواند باشد؛ مشهد یکی از قطب های گردشگری اسلامی است پس از اگر بتوانیم این اجلاس را به خوبی برگزار کنیم در اینده می توانیم شاهد توسعه سیاسی و گردشگری باشیم.

شهردار مشهد افزود: از جمله اهداف این اجلاس را می توان بررسی فرصت ها و چالش ها در شهرهای اسلامی، اشتراک تجارب شهرها در زمینه پذیرش گردشگری با تکیه بر گردشگری مذهبی، اقتصاد شهری بر اصول درامد های پایدار، نقش کشورها در معماری اسلامی در شهرها، ضرورت تقویت شبکه های اسلامی در عصر جهانی شدن، دیپلماسی شهری و پیوند دوستی در بین شهرهای مختلف اسلامی عنوان کرد.

وی با اشاره به فضاسازی های اولیه برای ورود میهمانان گفت: هرکس از خارج کشور به ایران وارد می شود نیازی نیست تا برایش شرایط ایران را توضیح دهیم و خود ان ها در می یابند که تبلیغات وسیع بر علیه ایران دروغ و بدگویی است.

مرتضوی بیان داشت: در اولین اجلاس شهرداران کلانشهرهای جهان اسلام 59 شهردار از 27 کشور حاضر در 3 قاره آسیا، اروپا و آفریقا حضور پیدا خواهند کرد.

شهردار مشهد ادامه داد: نمایندگانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، ترکیه، سوریه، عراق،عمان، قرقیزستان، لبنان، مالی، اگاندا، الجزایر، تانزانیا، سیرائلون، غنا، مراکش، موریتانی، مالزی، نیجر، یمن، بوسنی، روسیه، استرالیا، سیدنی و ساحل عاج  در این اجلاس حضور پیدا خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر