English

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد خبر داد:

ساختمان های نا ایمن بلند مرتفع اخطارهای جدی دریافت نمی کنند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: به دلیل خلع های قانونی که وجود دارد ساختمان های نا ایمن شهرداری مشهد اخطارهای جدی دریافت نمی کنند

ساختمان های نا ایمن بلند مرتفع اخطارهای جدی دریافت نمی کنند

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،حسن جعفری در نشست خبری سازمان آتش نشانی به مناسبت فرا رسیدن چهارشنبه پایان سال اظهار کرد:: تمامی ایستگاه‌های ما در سطح شهر مشهد به صورت آماده باش هستند و با همکاری نیروی انتظامی از ایجاد حادثه و حریق در سطح شهر جلوگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در سال گذشته کاهش بسیار زیاد حوادث در چهارشنبه آخرسال را مشاهد کردیم که برای ما بی‌سابقه بود همچنین امسال از مردم انتظار داریم تا همانند سال گذشته همکاری لازم را با ما انجام دهند. در سازمان آتش‌نشانی مخالف شادی مردم نیستیم اما عقیده داریم این شادی باید منطقی و به‌دور از هرگونه ایجاد حادثه باشد؛ در سال گذشته نیروهای امدادی ما 19 لاستیک مورد حریق را در سطح شهر اطفاء کردند که این موضوع کمی نگران‌کننده است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد با بیان اینکه 200 شیر آتش نشانی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در سطح شهر نصب شده است عنوان کرد: در پروژه‌های خاص و ویژه کمبود سیستم نداریم و اکثر این ساختمان‌ها دارای سیستم های پیچیده و خاصی هستند اما چون تامین  و نگهداری در این راستا صورت نمی‌گیرد سبب می‌شود تا ساختمان‌ها در زمان حادثه مورد پوشش این سیستم‌ها قرار نگیرند.

وی افزود: با تصمیمات شورای شهر، ساختمان‌ها و پروژه‌های خاص موظف شدند تا تامین و نگهداری را نیز در دستور کار خود قرار دهند تا ما شاهد ایجاد حادثه در ابعاد بزرگتر نباشیم.

جعفری در خصوص زمینه ارائه تائیدیه ایمنی به برج سلمان گفت:تا صدردصد ایمنی برج رعایت نشود و وسائل مورد نیاز در آن نصب نشود مجوز ایمنی را دریافت نمی‌کند و به بهره‌ برداری نخواهد رسید؛ این موضوع مربوط به بخش‌های اداری است زیرا در حال حاضر بخش تجاری آن فعال است

وی از اعلام نام 100 ساختمان به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: از این میزان بسیاری از مالکان برای پیگیری کارهای ایمنی به سازمان آتش نشانی مراجعه کردند اما با این حال هنوز مالکان 15 ساختمان این اخطاریه و ایمن نبودن ساختمان‌هایشان را جدی نگرفته‌اند.

وی با اشاره به برج سلمان مشهد گفت: بیشترین آسیب به قسمت‌های اداری برج سلمان وارد شده، نمی‌خواهیم بگوئیم که هیچکدام اما درصد بسیار کمی از مغازه‌های برج سلمان تحت پوشش بیمه قرار داشته است.

جعفری با بیان اینکه افزایش آمار حوادث در شهر مشهد به‌صورت سالانه بسیار آرام است، گفت: میانگین افزایش حوادث در کلانشهرها افزایش سالانه 20 درصد نسبت به آمار سال گذشته آنهاست اما در ‌مشهد این افزایش سالانه حدود 8 درصد است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری مشهدخاطرنشان کرد: در سال گذشته نیروهای آتش‌نشانی در مشهد 11 هزار و 450 عملیات انجام دادند که 60 درصد آنها امداد و نجات و 40 درصد آنها برای اطفاء حریق بود. نیروهای امدادی آتش نشانی شهرداری مشهد از ابتدای سال حوادثی را تحت پوشش قرار داده که 5 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم با این حوادث ارتباط داشتند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با توجه به نیازهای سازمان آتش‌نشانی سالانه حدود 5 دستگاه اطفای حریق خریداری کرده‌ایم گفت: سازمان آتش‌نشانی دارای هزینه بسیار بالایی در راستای توسعه و خرید دستگاه‌های اطفاء حریق است از این رو به بودجه‌ای بسیار زیاد نیاز دارد و در آخرین خبری که به ما دادند گویا بودجه سال جاری ما 7 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام شده است.

جعفری با توجه به نبود یک قانون واحد برای آتش‌نشانی در ایام خاص گفت: ما قانون خاصی در اختیار نداریم که بتواند به استناد آن قانون موضوعاتی پیشگیرانه را دنبال کنیم و مکان‌های ناایمن شهر را به رعایت مباحث ایمنی ملزم کنیم. در همه جای دنیا این شرایط حاکم است که ساختمان‌های کاربری شهر هر سال یا سه سال یکبار براساس قوانین حاکم به اتش نشانی مراجعه می‌کنند و برای ایمنی مکان خود مجوز مجدد دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی