English

واشنگتن‌پست:

ذخایر بسیاری از تسلیحات و مهمات کلیدی آمریکا و ناتو رو به اتمام است

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی فاش کرد که جنگ در اوکراین "نقص در برنامه‌ریزی استراتژیک ایالات متحده" و "شکاف‌های قابل توجه" را در پایگاه صنعتی نظامی آمریکا و ناتو آشکار کرده است.

ذخایر بسیاری از تسلیحات و مهمات کلیدی آمریکا و ناتو رو به اتمام است

به گزارش خبرگزاری موج، از آنجایی که نیروهای کی‌یف بیش از آنچه غرب می‌تواند مهمات تولید کند، مصرف می‌کنند، پنتاگون به دنبال این است که آنها را آموزش بدهد تا برای جنگیدن بیشتر شبیه آمریکایی‌ها شوند.

در بخشی از گزارش واشنگتن‌پست در مورد نحوه انتقال حدود ۲۰ میلیارد دلار کمک نظامی به کی‌یف توسط ایالات متحده تنها در سال جاری میلادی آمده است: ذخایر بسیاری از تسلیحات و مهمات کلیدی رو به اتمام است و زمان انتظار برای تولید موشک‌های جدید ماه‌ها و در برخی موارد سال‌ها طول می‌کشد. تنها شش میلیارد دلار از آن در قراردادهای تسلیحاتی جدید بوده، در حالی که مابقی آن از ذخایر پنتاگون تامین شده است.

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از کریستین ورموث، وزیر ارتش ایالات متحده گزارش داد، تشکیلات نظامی-صنعتی ایالات متحده می‌تواند حدود ۱۴ هزار گلوله مهمات برای هویتزرهای ۱۵۵ میلی‌متری بسازد و این در حالیست که نیروهای اوکراینی روزانه حدود ۶۰۰۰ گلوله را طی درگیری‌های سنگین استفاده می‌کنند.

ست جونز، از اندیشکده مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS) مستقر در واشنگتن به واشنگتن‌پست گفت که تشکیلات نظامی-صنعتی ایالات متحده "در حال حاضر در وضعیت بسیار بدی قرار دارد."

جونز گفت: "ما واقعاً سطح مهماتمان پایین است... و حتی در حال جنگ هم نیستیم." او افزود، در سناریوهایی در مانورها که ایالات متحده با یک درگیری متعارف با چین یا روسیه مواجه می‌شود، "چهار یا پنج روز بیشتر طول نمی‌کشد که ما به استفاده از موشک‌های دقیق خودمان متوسل شویم و آنها را تمام کنیم."

روزنامه وال استریت ژورنال روز پنجشنبه گزارش داد که متحدان واشنگتن در اروپا هم در شکل مشابهی قرار دارند. میکال استرناد، مالک یک مجموعه مهمات در جمهوری چک گفت که اوکراین ۴۰ هزار گلوله در ماه مصرف دارد، در حالی که تمامی اعضای اروپایی ناتو در مجموع می‌توانند ۳۰۰ هزار گلوله در سال تولید کنند.

استرناد گفت: ظرفیت تولید اروپا به شدت ناکافی است.

او افزود که اگر همین فردا هم جنگ اوکراین به نحوی پایان یابد، بالغ بر ۱۵ سال طول می‌کشد تا مهمات با نرخ فعلی تولید دوباره در انبارها ذخیره شوند.

مسکو بارها به ایالات متحده و متحدانش هشدار داده است که محموله‌های تسلیحات مدرن و دوربرد می‌تواند منجر به رویارویی مستقیم بین روسیه و ناتو شود و غرب را به طولانی کردن این جنگ و فراهم کردن زمینه مرگ غیرنظامیان در اوکراین متهم کرده است.

در گزارش واشنگتن پست همچنین آمده است که پنتاگون تلاش دارد این مشکل را از طریق آموزش دادن نیروهای اوکراینی و "یاد دادن مبارزه به سبک آمریکایی‌ها و استفاده از تاکتیک‌های مختلف" برطرف کند.

یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به واشنگتن‌پست گفت: فکر می‌کنم اگر بتوانیم تشکیلات بزرگ‌تر - شرکت‌ها، گردان‌ها - را در مورد نحوه به کارگیری مهمات آموزش دهیم و شرایطی را برای مانور ایجاد کنیم و سپس بتوانیم مانند مانورهایی داشته باشیم که ارتش ایالات متحده در میدان جنگ پیاده می‌کند، بعد از آن فکر می‌کنم که ما در وضعیت دیگری قرار بگیریم. در آن صورت شما به یک میلیون گلوله توپخانه نیاز ندارید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه