English

۳۸ میلیارد دلار کمک جدید آمریکا به اوکراین

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا گفت: دولت آمریکا از کنگره برای اختصاص کمک جدیدی به اوکراین به ارزش حدود 38 میلیارد دلار درخواست کرده همکاری کرده است.

38 میلیارد دلار کمک جدید آمریکا به اوکراین

به گزارش خبرگزاری موج، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کنگره کشورش تقاضای اعطای 38 میلیارد دلار کمک دیگر به اوکراین را کرده است.

مشاورامنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه ای گفت: ما می‌دانیم ماموریت ما ادامه حمایت نظامی از اوکراین است برای اینکه آنها در بهترین موضع ممکن در میدان نبرد قرار بگیرند. و اگر دیپلماسی به بلوغ برسد آنها در بهترین موضع ممکن در پای میز مذاکره قرار خواهند داشت.

سالیوان همچنین اضافه کرد، دولت بایدن همه کار می‌کند تا تضمین کند اوکراین می‌تواند از حاکمیت و تمامیت ارضی خود دفاع کند و به همین دلیل این دولت از کنگره خواسته مبلغ حدود 38 میلیارد دلار دیگر در قالب حمایت نظامی و کمک بشردوستانه در اختیار اوکراین قرار دهد.

اوکراین در زمینه تامین ملزومات نظامی خود کاملا به آمریکا و متحدانش وابسته است. متحدان غربی کی‌ِیف شامل واشنگتن، لندن و اروپا به ‌رغم هشدارهای مسکو همچنان به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهند در حالی که می‌گویند جزو طرفین درگیر در این جنگ نیستند.

اتحادیه اروپا نیز در ماه اکتبر طرحی را برای حمایت نظامی از اوکراین در نظر گرفت و یک ژنرال لهستانی را مسئول آموزش‌هایی در راستای حمایت از اوکراین که احتمالا در لهستان اجرایی می‌شوند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه