English

تحریم نشست مجمع عمومی سازمان ملل توسط پوتین

در پی تحریم واکسن اسپوتنیک وی به عنوان واکسن قابل قبول کرونا از سوی سازمان ملل، پوتین قرار نیست در مجمع عمومی این سازمان شرکت کند.

تحریم نشست مجمع عمومی سازمان ملل توسط پوتین

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع متعددی تایید کردند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قرار نیست برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کند؛ شرکت کنندگان در این نشست باید حداقل یک دوز از واکسن کرونا را زده باشند.

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز روز دوشنبه گفته بود که هنوز مشخص نیست آیا پوتین به صورت مجازی در این نشست شرکت می‌کند یا خیر.

اما یکسری از منابع نزدیک اعلام کردند که علت این عدم حضور از سوی پوتین در مجمع عمومی امتناع سازمان بهداشت جهانی از تایید واکسن روسی اسپوتنیک وی است که تنها واکسن در دسترس در روسیه است.

"ایوان کوریا"، استاد علوم سیاسی در دانشگاه اروپایی در سن پترزبورگ گفت: این مساله در مورد افراد واکسینه شده در مقابل غیر واکسینه شده‌ها نیست بلکه در مورد شیوه تبعیض آمیز علیه واکسینه شدن توسط واکسن اسپوتنیک وی است. از آنجا که من هم با این واکسن، واکسینه شده‌ام، عصبانی هستم.

وی ادامه داد: در روزها و ماه‌های آتی هم نشست‌هایی آکادمیک در سطح بین‌المللی داریم و تمامی روس‌ها نیز با چنین تبعیضی روبرو می‌شوند. با اینکه شکی در عملکرد این واکسن نیست، اما افرادی که با آن واکسینه شدند اجازه ورود به نشست‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی را ندارند.

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که محدودیت‌های بین‌المللی سفر را در نوامبر برای خارجی‌هایی برمی‌دارد که به صورت کامل واکسینه شدند.

البته مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های آمریکا تعیین می‌کند که واکسن‌های مورد تایید کرونا در داخل آمریکا کدامند. واکسن‌هایی از کمپانی‌های فایزر، مدرنا و جانسون اند جانسون مجوز استفاده در آمریکا را دارند اگرچه واکسن‌های دیگری هم در سایر نقاط جهان استفاده می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه