English

واکنش نخست وزیر فلسطین به تصمیم پامپئو برای بازدید از شهرک‌های صهیونیستی

محمد اشتیه نخست وزیر فلسطین به تصمیم پامپئو برای بازدید از شهرک‌های صهیونیستی واکنش نشان داد و آن را نقض حقوق بین‌الملل و مصوبات سازمان ملل برشمرد.

واکنش نخست وزیر فلسطین به تصمیم پامپئو برای بازدید از شهرک‌های صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری موج، « محمد اشتیه » نخست وزیر فلسطین ضمن محکوم کردن تصمیم «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا برای بازدید از شهرک «بساغوت» در رام‌الله، آن را اقدامی خطرناک برای نقض حقوق بین‌الملل و مصوبات سازمان ملل برشمرد.

«اکاترینا زاخاریوا» وزیر خارجه بلغارستان با اشتیه در دفتر او در شهر رام‌الله دیدار و درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات سیاسی گفت‌وگو کرد.

اشتیه در این دیدار گفت که تصمیم پامپئو برای بازدید از شهرک صهیونیستی واقع در اراضی فلسطینی در شهر البیره در هفته آینده، مشروعیت‌بخشی به رژیم اشغالگر و نقض مشروعیت بین‌المللی است و همه جهانیان باید آن را محکوم کنند.

او افزود که انتقاد از رژیم اشغالگر و اقدامات غیرقانونی آن و مسئول دانستن این رژیم در خصوص درد و رنج ملت فلسطین «یهودی‌ستیزی» نیست بلکه دفاع از ارزش‌های عدالت، آزادی و حق تعیین سرنوشت است.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، اشتیه تأکید کرد که جامعه جهانی بایستی موضع آشکاری در حمایت از راه‌حل دو دولت و قطعنامه‌های بین‌المللی اتخاذ کرده و به رژیم صهیونیستی برای سوء استفاده از زمان جهت تحمیل واقعیت‌های جدید از طریق شهرک‌سازی را که به نابودی امکان تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس منجر می‌شود، اجازه ندهد.

از سوی دیگر «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که تصمیم پامپئو برای بازدید از این شهرک صهیونیستی را محکوم می‌کنیم و این تصمیم وی بیانگر بی‌توجهی دولت آمریکا به تمامی قوانین و عرف بین‌المللی است.

قاسم افزود که بازدید پامپئو از این شهرک حجم جنایتی را که سازشکاران با رژیم صهیونیستی مرتکب شده و باعث تشویق آمریکا به اجرای بقیه مفاد معامله قرن شد، نشان می‌دهد.   

«داود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز تصمیم پامپئو برای بازدید از این شهرک را تجاوزکارانه برای تثبیت اشغالگری در اراضی فلسطین و جولان دانست.

همچنین «ماهر مزهر» عضو کمیته مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفت که تصمیم پامپئو برای بازدید این شهرک در راستای تقویت موجودیت رژیم صهیونیستی و مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های غیرقانونی صورت می‌گیرد.

پامپئو تصمیم دارد هفته آینده از بلندی‌های جولان اشغالی و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری بازدید کند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی