English

پامپئو خبر داد؛

ایجاد محدودیت برای تحصیل دانشجویان چینی در آمریکا

مایک پامپئو از تصمیم ترامپ مبنی بر ایجاد محدودیت برای تحصیل دانشجویان چینی در آمریکا خبر داد.

ایجاد محدودیت برای تحصیل دانشجویان چینی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای اظهار کرد، دونالد ترامپ در حال بررسی ایجاد محدودیت برای تحصیل دانشجویان چینی در آمریکاست و افزود احتمالاً دولت طی هفته‌ها و ماه‌های آتی، اقدامات جدیدی علیه پکن اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از "هیل"، مایک پامپئو این اظهارات را در مصاحبه با برنامه رادیویی "مورنینگز آن دی مال" به میزبانی "وینس کاگلیانیز" و "مری والتر"، در حالی مطرح کرد که به سؤالی درباره تلاش‌های دولت برای سرکوب تبعه‌های چینی در ویزاهای دانشجویی و جایگاه‌های تحقیقی دانشگاهی با متهم کردن آن‌ها به جاسوسی برای دولت پکن، پاسخ می‌داد.

زمانی که از وی پرسیده شد آیا این سریع‌تر نخواهد بود که به دانشجویان چینی اجازه ندهیم برای مدتی به آمریکا بیایند، وی اظهار کرد: من نمی‌خواهم مقابل تصمیماتی قرار بگیرم که رئیس جمهور در حال ارزیابی آن‌هاست.

پامپئو پاسخ داد: ببینید، این‌طور نیست که هر دانشجوی چینی که در آمریکاست، به نمایندگی یا به دستور حزب کمونیست چین کار کند، اما این موضوعی است که رئیس جمهور دیدی بسیار جدی به آن دارد.

پامپئو خاطرنشان کرد: گمان می‌کنم طی هفته‌ها و ماه‌های آینده، از این دست بیشتر خواهید شنید.

روز جمعه یک تبعه چینی که در حال انجام تحقیقات در دانشگاه ویرجینا بود، با اتهامات فدرال دستگیر شد که این اتهامات شامل تلاش برای سرقت اسرار تجاری و نفوذ کامپیوتری بود.

این دستگیری، آخرین مثال از تعداد فزاینده پرونده‌هایی است که از سوی نیروی انتظامی فدرال، علیه تبعه‌های چینی تشکیل می‌شود و آن‌ها را به ‌استفاده از موقعیت خود در دانشگاه برای اقدام به جاسوسی اقتصادی علیه آمریکا، متهم می‌کند.

در ماه مه، نیویورک تایمز گزارش داد که ترامپ در حال سنجیدن کنسل کردن ویزا برای هزاران دانشجوی فارغ‌التحصیل چینی و محققانی است که از دانشگاه‌های چینی می‌آیند که دارای پیوند با حزب خلق چین هستند.

محدودیت‌ها برای دانشجویان و محققان چینی ضربه‌ای به دانشگاه‌های آمریکا وارد می‌کند، چرا که این دانشجویان، نماینده یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های دانشجویان بین‌المللی هستند که به دانشگاه‌های آمریکایی شهریه می‌پردازند. پرداختی‌های شهریه‌ای آن‌ها، به عنوان برنامه‌های تقویتی در حوزه‌های کلیدی علم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی در نظر گرفته می‌شود.

محدودیت‌های اضافی با ممنوعیت دانشجویان چینی، احتمالاً اقدامات تلافی‌جویانه پکن را به همراه خواهد داشت که به روابط آمریکا و چین- که همین حالا نیز در سطح پایینی قرار دارد- آسیب می‌رساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه