English

احتمال تعویق رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی به دلیل شیوع کرونا

احتمال به تعویق افتادن رزمایش بزرگ کره جنوبی و آمریکا به دلیل شیوع کرونا در جهان قوت گرفت.

احتمال تعویق رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی به دلیل شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، تعلیق رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی که قرار بود ماه آگوست (شهریور) سال جاری برگزار شود، قوت گرفت و برخی منابع آگاه در این رابطه گفتند که به دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع کرونا، احتمال عدم برگزاری این رزمایش مشترک بین کره جنوبی و آمریکا وجود دارد.

 یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی در این زمینه گفت، دو طرف درک مشترکی از برگزاری این رزمایش در ماه آگوست دارند، اما با توجه به همه گیری کرونا جای انعطاف وجود دارد.

 این رزمایش قرار بود با حضور شمار زیادی از نیروی نظامی از سوی هر دو طرف برگزار شود. این رزمایش از آن لحاظ برای سئول حائز اهمیت بود که قصد داشت به طور آزمایشی برای نخستین بار از زمان جنگ کره در دهه 50 میلادی کنترل عملیات زمان جنگ را از آمریکا بگیرد.

یکی دیگر از مواردی که به برگزاری این رزمایش تاثیر می گذارد مذاکرات اتمی بین آمریکا و کره شمالی است. کره شمالی بارها از برگزاری رزمایش بین آمریکا و سئول انتقاد کرده و آن را گامی تنش‌زا خوانده است.

به گفته پیونگ یانگ، همانطور که طی مذاکرات میان کره شمالی و کره جنوبی وعده داده شد، نباید هیچ رزمایشی مشترکی با حضور نیروهای خارجی به بهانه پیشبرد صلح و رفاه در منطقه انجام گیرد.  مانورهای مشترک میان نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی از نگاه پیونگ‌یانگ اقدامات تحریک‌آمیز نظامی در نظر گرفته می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه