English

سازمان ملل خبر داد؛

کشف ۹۰ درصد تریاک و ۲۶ درصد هروئین جهان توسط ایران

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحددفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد از کشف ۹۰ درصد تریاک و ۲۶ درصد هروئین جهان توسط ایران خبر داد.

کشف ۹۰ درصد تریاک و ۲۶ درصد هروئین جهان توسط ایران

به گزارش خبرگزاری موج، الکساندر فدولوف نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد روز سه شنبه در نشست تخصصی با مسئولان و دست اندرکاران امر مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر معضلی پیچیده و برشی از مسائل بهداشتی و اجتماعی در جامعه است و سالانه نیم میلیون نفر در دنیا بر اثر سو مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: مواد مخدر دارای ابعاد بحرانی است و جامعه بین‌الملل مصمم است که با معضل جهانی مواد مخدر مقابله کند.

نماینده دفتر UNODC بیان داشت: طبق شعار امسال سازمان ملل در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ، دانش بیشتر، موجب مراقب بهتر می‌شود و این دفتر تلاش خواهد کرد تا این شعار و اهدافش به خوبی در دنیا منعکس شود.

فدولوف گفت: از مواد مخدر به عنوان اختلال مزمن باید پیشگیری شود و دانش کنترل مواد مخدر نیز توسعه یابد.

وی بر حل مشکلات زنان، یکپارچگی جامعه جهانی برای پیشگیری از جرم و خشونت، انجام پژوهش‌ها و تحلیل‌ها برای سیاست گذاری و ایجاد همکاری بین‌المللی در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: UNODC مصمم به همکاری تنگاتنگ برای مقابله با چالش‌های مواد مخدر است.

نماینده دفتر UNODC افزود: تلاش ایران در کشفیات مواد مخدر بسیار قابل توجه است به‌گونه‌ای که در گزارش سال ۲۰۲۰ مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل، ۹۰ درصد تریاک، ۲۶ درصد هروئین و ۴۸ درصد مرفین در سطح جهانی از سوی ایران کشف می‌شود.

فدولوف افزود: تلاش دولت ایران برای مشارکت در چالش جهانی مبارزه با مواد مخدر ستودنی است و UNODC برای ارتقا سطح همکاری‌ها و مباحث مشترک در مواد مخدر با ایران تلاش دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه