English

غریب آبادی:

مرکز منطقه‌ ای درمان مواد مخدر به زودی در ایران ایجاد می شود

نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل گفت: مرکز منطقه‌ ای درمان مواد مخدر به زودی در ایران و با همکاری دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل ایجاد می‌ شود.

مرکز منطقه‌ ای درمان مواد مخدر به زودی در ایران ایجاد می شود

به گزارش خبرگزاری موج، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین، گفت: مرکز منطقه‌ ای درمان مواد مخدر به زودی در ایران و با همکاری دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل ایجاد می‌ شود. ایجاد این مرکز، در یادداشت تفاهم همکاری میان ستاد مبارزه با موادمخدر کشورمان و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل که در جریان سفر مومنی، دبیرکل این ستاد به وین منعقد گردید، مورد موافقت قرار گرفته است.

نماینده دائم کشورمان اظهار داشت: هدف از این یادداشت تفاهم، فراهم آوردن چارچوبی برای تسهیل همکاری‌های طرفین در جهت پیشبرد اهداف مشترک برای ترویج درمان انسانی و مبتنی بر شواهد ناهنجاری‌های حاصل از مصرف مواد مخدر، از طریق تعاملات و گفت وگو‌های منظم میان جمهوری اسلامی و دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل، و همچنین ایجاد سازوکار‌های حقوقی جداگانه می‌باشد.

غریب آبادی افزود: طرفین، ذیل این یادداشت تفاهم نامه توافق نمودند تا مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران به عنوان "مرکز منطقه‌ای پژوهش و ظرفیت سازی" برای ترویج درمان مبتنی بر شواهد ناهنجاری‌های حاصل از مصرف مواد مخدر و ارتقاء بهداشت و ایمنی، تعیین گردد. همچنین، این مرکز به ارائه آموزش و ترویج پژوهش در منطقه، در همکاری نزدیک با دیگر موسسات درمان و پژوهش اعتیاد و مواد مخدر در کشور، خواهد پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه