English

فرماندار آستارا:

مهمترین محور مبارزه با مواد مخدر انجام اقدامات پیشگیرانه است

فرماندار آستارا در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مرزی بندر آستارا بیان کرد: مهمترین محور مبارزه با مواد مخدر انجام اقدامات پیشگیرانه است که در این میان خانواده ها از مهمترین عوامل هستند.

مهمترین محور مبارزه با مواد مخدر انجام اقدامات پیشگیرانه است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، یونس رنجکش در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مرزی بندر آستارا بیان کرد: مهمترین محور مبارزه با مواد مخدر انجام اقدامات پیشگیرانه است که در این میان خانواده ها از مهمترین عوامل هستند که می‌توانند با تبیین و آموزش مهارت های زندگی در درون خانواده موجب کاهش آسیب ها و افزایش اثرات مقابله شوند.

 فرماندار آستارا افزود:  اجرای برنامه‌های دقیق و بهره‌مندی از ظرفیت‌های اجتماعی با خلاقیت و نوآوری در برنامه ریزی موجب تقویت آمادگی های جامعه در اقدامات پیشگیرانه می‌شود که نباید از ظرفیت‌های موجود در جامعه غافل بود.

خطر اعتیاد و آسیب های  ناشی از آن پشت در همه خانه‌ها نشسته است

 به گفته فرماندار آستارا؛ خطر اعتیاد و آسیب های  ناشی از آن پشت در همه خانه‌ها نشسته است و نمی توانیم نسبت به سرنوشت فرزندان خود و همچنین افراد کل جامعه بی تفاوت باشیم و باید مسئولیت های اجتماعی آن را بپذیریم و اقدام کنیم.

وی اضافه اظهار کرد: آستارا شهرستان مرزی است که اقدامات مربوط به مبارزه با مواد مخدر از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون در اینجا  هم باید تلاش شود تا جامعه از تأثیرات منفی در این زمینه مصون بماندو هم این که با تبادلات قاچاق مواد مخدر نیز برخورد جدی شود.

وی ادامه داد:  توجه به تامین تجهیزات و امکانات کافی برای برخوردهای مقابله ای توسط دستگاه های مربوطه در کنار فراهم سازی امکانات مناسب تفریحی و ورزشی و فرهنگی برای تولید نشاط اجتماعی از مهم‌ترین نیازها است.

فضای  ذهنی جامعه را نسبت به پدیده شوم مواد مخدر حساس نماییم

 رنجکش با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: با توجه به نقش روز های نمادین برای پررنگ کردن تاثیرات اجتماعی پدیده های مختلف باید تلاش کنیم با برنامه ریزی های مناسب و جامع نظیر برپایی نمایشگاه ها، برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی در کنار کارگاه های آموزشی فضای  ذهنی جامعه را نسبت به پدیده شوم مواد مخدر حساس نماییم.

در ادامه این جلسه پس از ارائه گزارش از سوی مسئولان کمیته های مقابله، آموزش و درمان محمد رضا شاهکوهی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان نیز سخنانی در خصوص اهمیت اجتماعی شدن مبارزه  با موادمخدر ارائه کرد.

وی اضافه کرد:  سالانه درآمدهای بسیار از محل ترانزیت و قاچاق مواد مخدر درجهان نصیب قاچاقچیان می‌شود که به دلیل درآمدزایی بالای آن قدرت ریسک پذیری نیز در این تجارت بالا است.

وی ادامه داد:  باید تلاش کنیم با همگانی کردن آموزش های مهارتی و برنامه ریزی های فرهنگی اقدامات پیشگیرانه را افزایش دهیم.

وی گفت: آستارا نیز شهرستانی حائز  اهمیت است که باید به طور جدی در زمینه اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فعال باشد.

 در ادامه جلسه بازدیدی نیز توسط فرماندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان از محل گمرک آستارا انجام شد‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی