English

مرور مهمترین اخبار بین الملل چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸

خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه 1398 را گزارش می دهد.

مرور مهمترین اخبار بین الملل چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه 1398

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه 1398 را می توانید در ادامه بخوانید:

چین یک تبعه کانادا را به جرم تولید و قاچاق مواد مخدر، به مرگ محکوم کرد 

دستگاه قضایی چین ، یک شهروند کانادایی را به جرم تولید و قاچاق مواد مخدر، به مجازات مرگ محکوم کرد. امری که تنش ها میان دولت های چین و کانادا را به اوج خود خواهد رساند.

امپراطور جدید ژاپن روز چهارشنبه(11 اردیبهشت ماه)، در اولین مراسم در منصب جدید خود به عنوان امپراطور ژاپن شرکت خواهد کرد. وی به تازگی قدرت را از پدر خود، امپراطور آکیهیتو تحویل گرفته است.

پلیس نیوزیلند از عدم ارتباط میان بمب کشف شده در شهر کرایسچرچ و حملات تروریستی ماه مارس در این شهر که 50 مسلمان جان خود را از دست دادند، خبر داد.

رئیس جمهور سریلانکا گفته احتمال دارد حملات تروریستی در کشورش توسط یک عامل خارجی برنامه ریزی شده باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از کشورهای اروپایی به دلیل نپذیرفتن اتباع خود که به عضویت داعش درآمده اند، انتقاد کرده است.

طبق اعلام پلیس هند ، شبه‌نظامیان چپ‌گرای مائو یک مین را در مسیر نیروهای امنیتی جاسازی کرده بودند.

معاون وزیر خارجه کره شمالی گفت: اظهارنظرهای پامپئو نشاندهنده تفکراتی خطرناک و احمقانه است که تلویحاً به سرنگون کردن نظام ما با ابزارهای نظامی اشاره دارد.

وزارت امور خارجه تایلند از کمک ۱۰۰ هزار دلاری امداد و نجات تایلند به سیل‌زدگان ایران خبر داد.

ارتش سوریه تجهیزات نظامی به جبهه‌هایی به ویژه در حومه شمالی و غرب حماه و حومه‌های ادلب گسیل کرده و هدف از ارسال این تجهیزات آغاز حمله گسترده به منطقه عاری از سلاح مشخص شده در توافق ادلب است.

در حکم شماره ۲۲ امیر قطر آمده که او "السید سعید مبارک الخیارین الهاجری" را به عنوان سفیر فوق‌العاده این کشور برای افغانستان تعیین کرده است.

دولت فرانسه در تلاش است تا از تکرار خشونت‌هایی که سال گذشته در اول مه رخ داد و پلیس با اقدام حدود ۱۲۰۰ خرابکار که به تخریب فروشگاه‌ها و درگیری با نیروهای امنیتی مبادرت کردند، غافلگیر شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه اول پارلمان این رژیم گفت: ما می‌توانیم امیدهای جدیدی را محقق کنیم و به برقراری روابطی مسالمت‌آمیز و عادی با همسایگان عرب خود امیدواریم.       

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه