English

مروری بر مهمترین اخبار بین الملل پنج شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۷

خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل پنج شنبه 18 بهمن ماه را گزارش می دهد.

مروری بر مهمترین اخبار بین الملل پنج شنبه 18 بهمن ماه 1397

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل پنج شنبه 18 بهمن ماه 1397 را می توانید در ادامه بخوانید:

ریزش ساختمان در استانبول 2 کشته بر جا گذاشت          

در اثر ریزش یک ساختمان در استانبول، حداقل 2 نفر کشته شدند. 6 نفر نیز از زیر آوار بیرون کشیده شده و نجات یافته اند. عملیات نجات همچنان ادامه دارد.

گزارش تکان دهنده سازمان ملل از تلفات مین در افغانستان    

سازمان ملل متحد در گزارشی اظهار داشته: ماهانه 150 نفر در افغانستان بر اثر انفجار مین و دیگر مواد منفجره، جان خود را از دست می دهند.

جناح ها و شخصیت های سیاسی مختلف عراق، نسبت به اظهار نظر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر رصد ایران از طریق نظامیان آمریکایی مستقر در عراق واکنش نشان داده اند. در جدید ترین واکنش، آیت الله سیستانی با رد این حرکت آمریکا، خواهان روابط خوب با ایران شده است.

در حمله نیروهای هندی به کمپ آموزشی شورشیان مائوئیست در یک منطقه جنگلی در مرکز هند، حداقل 10 نفر از مائوئیست ها جان خود را از دست داده اند.

عمرالبشیر رئیس جمهور سودان در اظهار نظری گفته است: تمامی روزنامه نگاران بازداشت شده سودانی را که از زمان شروع اعتراضات در این کشور بازداشت شده اند، آزاد خواهد کرد.

هزاران جوان هندی به خیابان های دهلی نو پایتخت هند ریخته و علیه بحران بیکاری در هند دست به اعتراض زدند.

روز پنجشنبه(18 بهمن ماه) هزاران معترض سودانی در خارطوم پایتخت سودان به خیابان ها ریختند و علیه دولت سودان به ریاست عمرالبشیر دست به اعتراض زدند.

پمپئو گفت: حزب‌الله لبنان که دشمن ایالات متحده است، در ونزوئلا فعال است. او توضیح داد: مردم نمی‌دانند که حزب‌الله شبکه‌های فعال دارد. ایرانی‌ها روی مردم ونزوئلا و تمام آمریکای جنوبی تأثیر می‌گذارند. ما وظیفه داریم این خطر را برای مردم آمریکا کاهش دهیم.

با ادامه تنش لفظی میان مقام‌های ایتالیا و فرانسه، دولت فرانسه امروز اعلام کرد که سفیر خود را از ایتالیا فراخوانده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

      

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه