English

سفارت قطر در کابل بازگشایی می‌شود

در حکم شماره ۲۲ امیر قطر آمده که او "السید سعید مبارک الخیارین الهاجری" را به عنوان سفیر فوق‌العاده این کشور برای افغانستان تعیین کرده است.

سفارت قطر در کابل بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، یک مقام دولت افغانستان که خواست نامی از او برده نشود، به بی‌بی‌سی گفت: دولت افغانستان تلاش دارد تا همکاری بیشتر قطر را در روند صلح افغانستان جلب کند، باز شدن سفارت قطر در کابل و همچنین آغاز پروازهای قطر ایرلاین به افغانستان بخشی از آن است.

دفتر امیر قطر اعلام کرده که این کشور برای اولین بار به افغانستان سفیر می‌فرستد.

در حکم شماره ۲۲ امیر قطر آمده که او "السید سعید مبارک الخیارین الهاجری" را به عنوان سفیر فوق‌العاده این کشور برای افغانستان تعیین کرده است.

این حکم دو روز قبل صادر شده و در آن آمده که قطر برای مغرب و چین نیز سفیر تعیین کرده است.

قطر تنها کشوری است که طالبان در آن به صورت رسمی دفتر دارد و تاکنون پنج بار نمایندگان آمریکا و طالبان در این کشور با هم دیدار داشته و قرار است که ششمین دیدار نیز امروز برگزار شود.

علاوه بر وجود دفتر سیاسی طالبان در قطر ، ملا عبدالغنی برادر، معاون امور سیاسی گروه طالبان نیز در قطر ساکن و به صورت رسمی با نمایندگان سیاسی کشورها و نهادهای بین‌المللی دیدار می‌کند.

تازه‌ترین دیدار این مقام طالبان روز گذشته با خانم رنتو مرسودی، وزیر خارجه اندونزی و هیأت همراهش در قطر بود.

مشخص نیست، افغانستان برای اینکه ادامه حمایت کشورهای عربستان و امارات را با خود داشته باشد، چه تدابیری سنجیده است. روابط افغانستان با این دو کشور مخالف قطر دوستانه است. هواپیمایی امارات به کابل پرواز دارد و سالانه ده‌ها هزار حاجی از افغانستان به عربستان می‌روند.

عربستان برای کابل از اهمیت ویژه برخوردار است و این کشور از نظر مذهبی و بخصوص نفوذ عربستان بر پاکستان می‌تواند به روند صلح افغانستان تاثیرات زیادی داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه