English

دولت سودان، رهبران معترض را به اخلال در امنیت ملی متهم کرد

دولت سودان، رهبران و سازمان دهندگان اعتراضات مردمی علیه عمرالبشیر رئیس جمهور سودان را به اخلال و تهدید امنیت ملی متهم کرد. این اقدام در شرایطی انجام می شود که صدها تظاهرکننده تجمعات بیشتری برگزار کرده و قرار است برگزار کنند.

دولت سودان، رهبران معترض را به اخلال در امنیت ملی متهم کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت سودان، رهبران و سازمان دهندگان اعتراضات مردمی علیه عمرالبشیر رئیس جمهور سودان را به اخلال و تهدید امنیت ملی متهم کرد. این اقدام در شرایطی انجام می شود که صدها تظاهرکننده تجمعات بیشتری برگزار کرده و قرار است برگزار کنند.

وزیر اطلاع رسانی دولت سودان مامون حسن نسبت به انجام اقدام قانونی علیه رهبران اعتراضات هشدار داده است. این حرکت پس از آن انجام می شود که سازمان دهندگان اعتراضات مردمی وعده افزایش اعتراضات علیه دولت سودان را داده اند. 

مامون حسن گفته است:"آنچه که همیشه ما می گفتیم اکنون به اثبات رسیده است...سازمان دهندگان اعتراضات در سودان در واقع دعوت به خشونت می کنند". 

سازمان دهندگان اعتراضات سودان برای اولین بار در روز چهارشنبه گذشته یک کنفرانس خبری برگزار کردند. این کنفرانس در محل دفتر حزب امه سودان برگزار شده است.اتحادیه مشاغل سودان نیز که از جمله گروه های برجسته و اصلی در راهبری اعتراضات است نیز از دیگر گروه های سیاسی درخواست کرده است تا به جنبش اعتراضی علیه دولت بپیوندند و طوماری را برای آزادی و تغییر امضا کنند.  

سودان از 19 دسامبر سال 2018 درگیر اعتراضلات مردمی است. مردم نسبت به افزایش بی رویه قیمت کالاهای اساسی معترض بوده و دولت سودان به ریاست عمرالبشیر را متهم به بی کفایتی می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه