English

دور جدید تظاهرات ضد دولتی در سودان

نیروهای امنیتی سودان 14 استاد دانشگاه را که در بیرون دانشگاه خارطوم تجمع کرده بودند و به دولت اعتراض داشتند بازداشت کرده اند. این اقدام در شرایطی انجام می شود که تظاهرات ضد دولتی در سودان به هشتمین هفته خود نزدیک شده است.

دور جدید تظاهرات ضد دولتی در سودان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی سودان 14 استاد دانشگاه را که در بیرون دانشگاه خارطوم تجمع کرده بودند و به دولت اعتراض داشتند بازداشت کرده اند. این اقدام در شرایطی انجام می شود که تظاهرات ضد دولتی در سودان به هشتمین هفته خود نزدیک شده است.

پزشکان نیز در بیرون بیمارستان های خصوصی و دولتی در خارطوم و دیگر شهرهای سودان دست به تجمع و اعتراض زدند. آن ها خواستار کناره گیری عمرالبشیر از قدرت هستند. اعضای اتحادیه ها، دانشجویان، فعالان اپوزیسون و به طور کلی آحاد مردم که سرخورده از مشکلات اقتصادی کشورشان هستند، از روز 18 دسامبر 2018 تقریبا به طور روزانه علیه دولت کشورشان دست به اعتراض زده و رئیس جمهور سودان عمرالبشیر را به بی کفایتی متهم می کنند. 

نهادهای حقوق بشری اعلام کرده اند که از آغاز اعتراضات ضد دولتی در سودان تاکنون، 45 نفر کشته شده اند حال آنکه دولت معتقد است 31 نفر جان خود را از دست داده اند. عمرالبشیر تظاهرات در سودان را منتسب به قدرت های خارجی کرده و واکنشی به درخواست های گسترده مبنی بر کناره گیری از قدرت از خود نشان نداده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه