English

رئیس دستگاه امنیت سودان، دستور آزادسازی معترضان را صادر کرد

وزارت اطلاع رسانی سودان اعلام کرده است: رئیس سرویس اطلاعاتی امنیتی این کشور در جریان بازدید از زندانی در خارطوم پایتخت سودان، دستور آزادسازی معترضان این کشور که در هفته های اخیر به دلیل شرکت در تظاهرات ضددولتی بازداشت شده بودند را صادر کرده است.

رئیس دستگاه امنیت سودان، دستور آزادسازی معترضان را صادر کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت اطلاع رسانی سودان روز سه شنبه(9 بهمن ماه) اعلام کرد: رئیس دستگاه امنیتی این کشور، دستور آزاد سازی معترضان سودانی در جریان اعتراضات هفته های اخیر این کشور را صادر کرده است. این اقدام در شرایطی انجام می شود که هنوز اعتراضات در سودان ادامه دارد.

وزارت اطلاع رسانی سودان، گزارش فعالان سودانی را مبنی بر اینکه "صلاح عبدالله محمد صالح" رئیس سرویس اطلاعاتی و امنیتی سودان از زندانی در پایتخت سودان(خارطوم) بازدید کرده و  دستور آزادسازی معترضان این کشور را صادر است، تایید کرد. جزئیات بیشتری در این مورد تاکنون منتشر نشده است.

از زمان شروع و گسترش اعتراضات در سودان در 19 دسامبر 2018، صدها معترض، فعال اجتماعی، و مخالف سیاسی سودانی، توسط دولت بازداشت شده اند. اعتراضات در سودان در اعتراض به بدتر شدن وضعیت اقتصادی در این کشور آغاز شد. معترضان خواستار برکناری عمرالبشیر رئیس جمهور سودان از قدرت هستند که از سال 1989 بر این کشور آفریقایی حکومت می کند. 

پلیس روز سه شنبه(9 بهمن ماه) از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه