English

مروری بر مهمترین اخبار بین الملل سه شنبه ۹ بهمن ماه ۱۳۹۷

خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل سه شنبه 9 بهمن ماه را گزارش می کند.

مروری بر مهمترین اخبار بین الملل سه شنبه 9 بهمن ماه 1397

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل سه شنبه 9 بهمن ماه 1397 را می توانید در ادامه بخوانید: 

رشد فساد آمریکا در دوره ترامپ          

سازمان شفافیت بین المللی در گزارشی از سقوط جایگاه آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ در رده بندی جهانی شاخص فساد خبر داده است. آمریکا در سال 2018، با کسب نمره 71 از 100، برای اولین بار از سال 2011، از جمع 20 کشوری که کمترین فساد را دارند خارج شده است.

در جریان سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران به سوریه در روز دوشنبه(8 بهمن ماه)، دو طرف 11 موافقت نامه و یادداشت تفاهم امضا کردند که از آن جمله می توان به همکاری استراتژیک اقتصادی ایران و سوریه اشاره کرد.

پلیس هوستون آمریکا از تیراندازی به 4 افسر پلیس در جریان بررسی ها راجع به یک پرونده مواد مخدر خبر داد. حال 2 تن از افسران پلیس، اورژانسی گزارش شده است.

زلمای خلیل زاد نماینده دولت آمریکا در مذاکره با طالبان، از دستیابی به "توافق راجع به اصول" با طالبان در مورد موضوعات کلیدی در چهارچوب معاهده صلح افغانستان خبر داده است.

روز سه شنبه(9 بهمن ماه)، کانال 13 رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که قرار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در جریان نشست موسوم به صلح و ثبات خاورمیانه که اواخر ماه جاری در ورشو لهستان برگزار می شود، علیه ایران سخنرانی کند.

آگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد که در صدر هیاتی از کارشناسان این نهاد بین المللی برای تحقیق راجع به قتل جمال خاشقجی وارد ترکیه شده بود، روز سه شنبه(9بهمن ماه) وارد کنسولگری عربستان در استانبول(محل قتل جمال خاشقجی) شد.

در اثر انفجار بمب در بازار شهر "مخا" یمن، 7 نفر کشته و حداقل 20 نفر زخمی شده اند. شهر مخا در کنترل نیروهای طرفدار منصور هادی قرار دارد.

دیده بان سوری حقوق بشر که در لندن مستقر است، روز سه شنبه(9بهمن ماه)، از انفجار انتحاری علیه دفتر مرکزی یک شورا که مسوولیت اداره مناطق تحت کنترل شورشیان در ادلب را برعهده داشته خبر داده است. این مرکز وابسته به گروه "تحریر الشام" بوده است.

روز سه شنبه(9 بهمن ماه)، فلسطینیان از سازمان ملل متحد درخواست کرده اند تا یک نیروی بین المللی دائم را در کرانه باختری و شرق بیت المقدس مستقر سازد. این اقدام پس از آن انجام می شود که اسرائیل از تعلیق فعالیت های یک گروه ناظر در شهر هبرون پس از 20 سال خبر داده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه