English

برت مک گورک:

بی برنامگی در سیاست آمریکا در مورد سوریه موج می زند

برت مک گورک نماینده اسبق آمریکا در ائتلاف علیه داعش اعلام کرد: آمریکا هیچ طرح و برنامه مشخصی در مورد سوریه ندارد که این امر در تقابل با منافع ملی ایالات متحده قرار دارد.

بی برنامگی در سیاست آمریکا در مورد سوریه موج می زند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، برت مک گورک نماینده اسبق ایالات متحده آمریکا در ائتلاف علیه داعش اعلام کرد: ایالات متحده هیچ طرح و برنامه ای در مورد سوریه، همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از این کشور به دستور دونالد ترامپ ندارد. وی افزود:"هیچ طرحی برای آینده سیساستمان در سوریه و آنچه که قرار است در آینده اتفاق بیفتد وجود ندارد. این موضوع، خطر علیه نیروهای آمریکایی را افزایش خواهد داد". 

وی صحبت های خود را در گفتگو با شبکه تلویزیونی CBS ایراد کرد. این گفتگو پس از حمله مرگبار چهارشنبه هفته پیش در شهر منبج سوریه انجام شد که موجب کشته شدن 4 نظامی آمریکایی شد. این حمله، خونین ترین حمله علیه نیروهای نظامی آمریکا از سال 2014 بوده است. این حمله پس از آن انجام شد که ماه قبل، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از عقب نشینی کامل 2000 سرباز آمریکایی از سوریه خبر داده بود. امری که انتقادات گسترده داخلی و خارجی و استعفای جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا را به دنبال داشت. 

مک گورک گفته است" رئیس جمهور دستور عقب نشینی داده و این بدان معناست که نیروهای ما باید عقب نشینی کنند. با این حال، موضوع امنیت نیروهایمان در اجرای این دستور بسیار حائز اهمیت است. ما هیچ برنامه ای در این مورد نداریم و این امر، آسیب پذیری نیروهایمان را افزایش می دهد.بی برنامگی ما جان سربازانمان در سوریه را به خطر می اندازد و فضای مناسبی برای فعالیت داعش فراهم خواهد ساخت". 

برت مک گورک از سمت خود به عنوان نماینده آمریکا در ائتلاف علیه داعش، به نشانه اعتراض علیه تصمیم ناگهانی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای این کشور از سوریه، استعفا کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه