English

انتفاضه چهارم تاکنون بیش از یک هزار شهید و زخمی داده است

آمار و گزارش های هلال احمر فلسطین حاکی از شهادت 5 فلسطینی و زخمی شدن 1090 نفر دیگر از آغاز درگیری های در قدس و مسجد الاقصی در چهاردهم ماه جاری است.

انتفاضه چهارم  تاکنون بیش از یک هزار شهید و زخمی داده است

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هلال احمر فلسطین در بیانیه ای تصریح کرد که تیم های امدادرسانی این سازمان در کرانه باختری و قدس گفته اند که تاکنون 5 فلسطینی شهید شده و به 1090 مجروح فلسطینی هم امدادرسانی کرده اند.

بر اساس این آمار، از مجموع این 5 شهید، 2 نفر در شهرک ابو دیس، دو نفر در منطقه راس العامود و طور و یک نفر هم در طوباس به شهادت رسیده اند.

همچنین 29 نفر از مجروحان به ضرب گلوله جنگی زخمی شده اند که حالی برخی از آن ها وخیم است و 374 نفر هم به ضرب گلوله ساچمه ای زخمی شده اند که 91 نفر به بیمارستان منتقل شده اند. 471 نفر دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شده اند که 34 نفر از آن ها راهی بیمارستان شده اند. 216 نفر هم هدف ضرب و شتم قرار گرفته یا دچار سوختگی شده و یا توسط خودروها و گشتی های اشغالگران صهیونیست زیر گرفته شده اند که از این تعداد هم 54 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

هلال احمر فلسطین بیان کرد که تنها در قدس اشغالی 376 نفر را مداوا کرده است که یکی از آن ها به ضرب گلوله جنگی زخمی شده و 193 نفر هم به ضرب گلوله ساچمه ای مجروح شده اند که 75 نفر از آن ها به بیمارستان انتقال داده  شده اند. همچنین 14 نفر هم بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شده و 168 نفر هم یا هدف ضرب و شتم قرار گرفته، یا با خودرو زیرگرفته شده اند و یا از مکان های مرتفع به پایین سقوط کرده اند که از این تعداد هم 49 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه