English

دیدار علنی مقامات عرب با وزیر صهیونیستی در اکوادور

سرویس بین الملل- در حالی که نظامیان جنایتکار صهیونیست تقریبا همه روزه تعدادی از فلسطینیان را به شهادت می رسانند، شماری از نمایندگان کشورهای عربی با چشم پوشی از این جنایات به شکل علنی و صمیمی با یک وزیر رژیم صهیونیستی در اکوادور دیدار کردند.

دیدار علنی مقامات عرب با وزیر صهیونیستی در اکوادور

به گزارش خبرگزاری موج به نوشته امروز (یکشنبه) پایگاه خبری روزنامه رای الیوم به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی 'تایمز آف اسرائیل'، مقامات چند کشور عربی در مراسم تحلیف 'لنین مورنو' رئیس جمهور جدید اکوادور با 'ایوب قرا' عضو حزب لیکود و وزیر مشاور در کابینه رژیم صهیونیستی دیدار کردند.

این منبع تاکید کرد که ظاهرا این اولین نتیجه سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به منطقه است. ایوب قرا به نمایندگی از رژیم صهیونیستی در این مراسم که روز چهارشنبه گذشته برگزار شد، حاضر شده بود.

طبق گزارش این منبع، وزیر صهیونیستی از برخورد گرم و صمیمانه نمایندگان کشورهای عربی با وی متعجب شده و تصریح کرده که سفر دونالد ترامپ به عربستان سعودی و فلسطین اشغالی قواعد بازی را به کلی تغییر داده است.

همچنین پایگاه خبری 'تایمز آف اسرائیل' گزارش داد که قرا عکس هایی را از خود در کنار نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین و نمایندگانی از کشورهای عمان، قطر، یمن و برخی کشورهای عربی دیگر منتشر کرده است.

ایوب قرا تاکید کرد که دیدار با مسوولان عرب 'بسیار صمیمی و مثبت' بود و تمامی طرف ها از پیشرفت مذاکرات سازش در فلسطین استقبال کردند.

قرا در توئیتی در صفحه شخصی خود در توییتر به زبان عبری نوشت: پس از سال‌ها فعالیت سیاسی برای نخستین بار نمایندگانی از کشورهای عربی علنا با من به عنوان نماینده اسرائیل دیدار کردند.

وی افزود: دیدار علنی نمایندگان این کشورها با یک وزیر اسرائیلی بیانگر تمایل و رغبت آنان برای صلح با اسرائیل است.

قرا همچنین از روسای اکوادور، کولومبیا، گواتمالا و پاراگوئه نیز خواست روابط بهتر و نزدیک تری با اسرائیل برقرار کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته پس از دیدار دو روزه از ریاض وارد سرزمین های اشغالی شد و با مقامات رژیم صهیونیستی و نیز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران در رام الله دیدار و گفت و گو کرد.

مقامات عرب در حالی با این وزیر صهیونیست دیدار کرده اند که تقریبا همه روزه شماری از فلسطینیان از سوی نظامیان صهیونیست به شهادت می رسند و شهر غزه که بیش از 2 میلیون فلسطینی در آن ساکن هستند، سال هاست که در محاصره دریایی، زمین و هوایی قرار دارد و شهروندان فلسطینی این منطقه شرایط بسیار دشواری را می گذرانند. 

دیدار گرم و صمیمانه مقامات عرب با اعضای حزی لیکود همچنین در حالی انجام شده که 1800 اسیر فلسطینی 40 روز را به دلیل اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی و بی توجهی مقامات این رژیم به خواست آنها در اعتصاب غذا به سر بردند. این اعتصاب غذا روز گذشته (شنبه) پایان یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه