English

بانک جهانی: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با بحران اقتصادی روبرو هستند

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود ضمن هشدار نسبت به بحران اقتصادی پیش روی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و کاهش رشد اقتصادی، بر لزوم اتخاذ راهکارهای لازم برای جلوگیری از تشدید آن تاکید کرد.

بانک جهانی: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با بحران اقتصادی روبرو هستند

به گزارش خبرگزاری موج، بانک جهانی در گزارش خود تاکید کرده که رشد اقتصادی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به غیر از قطر در سال 2017 با کاهش روبه رو بوده است و مهمترین عامل آن نیز تکیه این کشورها بر درآمدهای نفتی و قیمت پایین این کالا در بازارهای جهانی می باشد.
در این گزارش آمده است: رشد اقصادی عربستان سعودی در سال 2017 به مرز 0.6 دهم درصد می رسد و کویت نیز با یک کاهش چشمگیر رشد 2.6 درصدی را تجربه خواهد کرد.
بانک جهانی همچنین با اشاره به مشکلات مالی پیش روی دولت بحرین اعلام کرد: دولت بحرین به دلیل کمبود درآمدهای ناشی از کاهش قیمت نفت با مشکلاتی روبه رو است و رشد اقتصادی این کشور در سال های 2017 و 2018 تا مرز 1.9 درصد تنزل می یابد.
همزمان دانشگاه کلمبیا آمریکا نیز در گزارشی تحقیقاتی اعلام کرد که کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی در ماه های گذشته مشکلات فراوانی را پیش روی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار داده و بازار کار در این کشورها تحت فشار شدیدی قرار گرفته است و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.
بخش اعظم درآمدزایی اعضای شورای همکاری خلیج فارس به غیر از امارات متحده عربی بر محوریت نفت تکیه دارد و روند چالش برانگیز کمبود منابع مالی همچنان اعضای این شورا را تحت فشار قرار خواهد داد.
موسسه ضمانت سرمایه گذاری عربی نیز با انتشار گزارشی در پایگاه رسمی خود به ادامه روند کسری بودجه کشورهای عربی در سال 2017 اشاره کرد و اعلام کرد: کشورهای عربی کسری بودجه 200 میلیارد دلاری را پشت سر گذاشته اند و میانگین درآمد سرانه برای هر یک از شهروندان به 7750 دلار رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه