English

اتحادیه اروپا لهستان و مجارستان را تهدید کرد

سرویس بین الملل- اتحادیه اروپا، سه‌شنبه اعلام کرد مجارستان و لهستان تا ماه ژوئن مهلت دارند پناه‌جویان را از یونان و ایتالیا پذیرش کنند.

اتحادیه اروپا لهستان و مجارستان را تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، اتحادیه اروپا مجارستان و لهستان را تهدید کرده است در صورتی که سهمیه‌شان را در پذیرش پناه‌جویان، نپذیرند، این دو کشور را تحریم می‌کند.

اتحادیه اروپا، سه‌شنبه اعلام کرد مجارستان و لهستان تا ماه ژوئن (خرداد/ تیر) مهلت دارند پناه‌جویان را از یونان و ایتالیا پذیرش کنند.

دیمیتریس اَوراموپولوس، کمیسر امور مهاجرت در اتحادیه اروپا گفته است: «از لهستان و مجارستان که حتی یک نفر (پناه‌جو) را هم نپذیرفته‌اند، می‌خواهم این کار را همین الآن انجام دهند.»

این مقام اتحادیه اروپا افزود اگر این دو کشور تا گزارش بعدی کمیسیون در ماه ژوئن، سهمیه خود را نپذیرند، کمیسیون بی‌تردید طبق مقررات با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

به دنبال بالا گرفتن ناآرامی‌ها در خاورمیانه و شمال افریقا از تابستان دو سال پیش موجی از هجوم پناه‌جویان به اروپا به وجود آمد و باعث بحران پناه‌جویان شد.

هر چند اتحادیه اروپا پذیرش برخی پناه‌جویان که دارای شرایط خاصی هستند را بین اعضا سهمیه‌بندی کرده است، اما به طور کلی، کشورهای اروپایی به دلیل مسائل امنیتی و اقتصادی از پناه‌جویان استقبال نکردند.

به گزارش پرس تی وی، بسیاری از پناه‌جویانی که از جنگ و خشونت می‌گریزند، به امید رسیدن به اروپا سفری پرخطر را از طریق دریای مدیترانه آغاز می‌کنند. بسیاری از آنان در طی مسیر دچار حادثه و غرق می‌شوند.

سازمان ملل متحد چندی پیش اعلام کرد سال 2016 مرگبارترین سال برای پناه‌جویان جهان بوده است.

کارشناسان بر این باورند که کشورهای غربی در بحران پناه‌جویان مقصر هستند، چراکه با اتخاذ سیاست‌های مداخله‌جویانه، به درگیری و خونریزی در کشورهای بحران‌زده دامن زدند و درنهایت مردم این کشورها مجبور شدند از بیم جان، کشورشان را ترک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه