English

بررسی تحولات منطقه در دیدار «ترزا می» و شاه اردن

نخست‌وزیر انگلیس که به اردن سفر کرده است با پادشاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بررسی تحولات منطقه در دیدار «ترزا می» و شاه اردن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری موج، «ترزا می» روز دوشنبه (دیروز) در دیدار با «عبدالله دوم» سازوکارهای تقویت روابط استراتژیک بین دو کشور و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار داد.

در این دیدار که در دیوان پادشاهی اردن برگزار شد، راهکارهای تقویت روابط اردن و انگلیس در زمینه‌های مختلف به خصوص در زمینه همکاری‌های نظامی بررسی شد.

عبدالله دوم در این دیدار از حمایت‌های انگلیس از اردن در تمامی زمینه‌ها به ویژه کاهش مشکلات مربوط به میزبانی پناهجویان سوری قدردانی کرد.

دو طرف همچنین به بررسی آخرین تحولات کنونی منطقه از جمله روند سازش و بحران سوریه پرداختند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که عبدالله دوم و ترزا می ضمن پرداختن به موضوع مبارزه با تروریسم بر اهمیت تشدید تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با این خطری که صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند، تأکید کردند.

نخست‌وزیر انگلیس ایفای نقش اردن به رهبری عبدالله دوم برای تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه را ستود.

بنا بر این گزارش، عبدالله دوم و ترزا می همچنین از فرماندهی نیروهای واکنش سریع در حضور «محمود عبدالحلیم فریحات» فرمانده ارتش اردن بازدید کردند و به سخنان فرمانده این یگان درباره مأموریت‌ها، وظایف و برنامه‌های آموزشی آن در چارچوب برنامه آموزش و همکاری مشترک دو کشور گوش فرا دادند.

از زمان اعلام رسمی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا این نخستین سفر ترزا می به منطقه است و قرار است وی امروز سه‌شنبه نیز به عربستان سعودی برود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه