English

ضمن دفاع از تجاوز عربستان سعودی به یمن

سفیر انگلیس در یمن از ایران خواست حامی راه حل سیاسی برای این کشور باشد

سفیر انگلیس در یمن در گفت‌وگو با یک روزنامه سعودی ضمن دفاع از عربستان سعودی در کشتار مردم بی‌گناه یمن گفت ایران باید از راه حل سیاسی پایدار برای پایان دادن به بحران یمن حمایت کند.

سفیر انگلیس در یمن از ایران خواست حامی راه حل سیاسی برای این کشور باشد

به گزارش خبرگزاری موج، «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در یمن گفت کشورش حامی عربستان سعودی و دفاع عربستان از سرزمین و مردمش در قبال تهدیدات منطقه‌ای است.

سفیر انگلیس در یمن در مصاحبه با روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفت آینده یمن به راه حل سیاسی پایدار بستگی دارد و از ایران خواست تا از چنین راه حلی حمایت کند.

سفیر انگلیس که کشورش بزرگترین صادرکننده تسلیحات به عربستان است، ادامه داد نگران گزارش‌هایی از قاچاق تسلیحات ایرانی در مرزهای یمن و دریای سرخ است.

شرکلیف ضمن تاکید بر حق کامل عربستان سعودی در دفاع از مردم خودش در برابر تهدیدات، مدعی شد ادامه ارسال تسلیحات ایرانی به یمن نگران کننده است.

سفیر انگلیس در یمن همچنین بر نقش همسایگان یمن شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان برای حل بحران یمن تاکید کرد.

دو سال پیش از این ائتلاف سعودی با حملات هوایی بمباران گسترده‌ای در شهرها و علیه غیرنظامیان یمنی به راه انداخت که تاکنون نیز ادامه داشته است.

انگلیس اولین صادرکننده تسلیحات به عربستان سعودی است که باوجود اعتراضات متعدد از سوی گروه‌های حقوق بشری، همچنان به فروش این تسلیحات به عربستان که در کشتار مردم بی‌گناه یمن استفاده می‌شوند، ادامه داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه