English

تونی بلر: اگر رژیم ملایمی در تهران سر کار بود، مشکلات خاورمیانه حل می‌شد

نخست‌وزیر سابق انگلیس در جمع حامیان صهیونیست‌ها گفت که باید اقدامات منطقه‌ای ایران برای مردم غرب توضیح داده شود تا افکار عمومی غربی‌ها برای مقابله با ایران آماده شود.

تونی بلر: اگر رژیم ملایمی در تهران سر کار بود، مشکلات خاورمیانه حل می‌شد

به گزارش خبرگزاری موج، «تونی بلر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس هم امروز در نشست سالانه «آیپک» شرکت کرد و مانند دیگر سخنرانان، طرح‌های خود را برای امنیت اسرائیل بیان کرد.

بلر بیشترین طول دوره نخست‌وزیری را در انگلیس به خود اختصاص داده و از سال 1997 تا 2007 بر این مسند تکیه زد؛ دوره‌ای حساس که حمله مشترک با آمریکایی‌ها به عراق در آن رقم خورد؛ سلاح‌های کشتار جمعی که بلر و جورج بوش پسر برای پیدا کردنشان به عراق حمله‌ور شدند، هنوز هم در حد یک خیال و رویا باقی مانده و هنوز پیدا نشده است.

بلر در نشست آیپک، کلید حل مشکلات خاورمیانه و البته تأمین امنیت اسرائیل را در ایران دید و بخش ایرانی سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: «باید سرسختانه در برابر ایران بایستیم.»

بلر ادامه داد: «اگر رژیمی ملایم در تهران حاکم بود، همه مشکلات خاورمیانه  به راحتی حل می‌شد.»

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه از گزینه‌های مختلف برای مقابله با ایران گفت و تصریح کرد: «دو گزینه داریم؛ یکی این است که اگر ایران از قدرت خود در سوریه، عراق، یمن و (کشورهای حوزه جنوبی ) خلیج (فارس) سوء استفاده می‌کند و مثلا گروه‌های فلسطینی را به بیرون آمدن از (روند) صلح وامی‌دارد، آنها را به سختی به عقب برانیم.»

تونی بلر در توضیح گزینه دوم گفت: «گزینه دیگری هم اما هست و آن عبارت است از علنی کردن اقدامات ایران.»

بلر که همراه با جورج بوش پسر، افکار عمومی دنیا را برای حمله به عراق آماده کرد و هیچ‌گاه پاسخی قانع‌کننده در خصوص تسلیحات کشتار جمعی ادعایی عراقی‌ها به همین افکار عمومی ارائه نداد، در انتها گفت: « ... مثلاً ایران به صورت مستمر برای بی ثبات شدن بحرین تلاش می‌کند. اگر این مطلب را علنی کنیم، آنگاه می‌توانیم افکار عمومی غرب را به سمت اتخاذ موضعی خوب و قوی در برابر ایران سوق دهیم.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه