English

پیام نوروزی رئیس جمهور افغانستان در سال ۱۳۹۶:

به تلاش‌های خود و مسئولان باورمند باشیم/سال نو را به سالی متفاوت تبدیل کنیم

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در پیام نوروزی خود در سال 1396 از مردم خواست این سال را به سالی متفاوت تبدیل کنند و به تلاش‌های خود و مسئولان باورمند باشند.

به تلاش‌های خود و مسئولان باورمند باشیم/سال نو را به سالی متفاوت تبدیل کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان به مناسبت فرارسیدن سال جدید 1396 پیام داد و فرارسیدن سال جدید هجری شمسی را به شهروندان کشور تبریک گفت.

اشرف غنی در پیام نوروزی خود آرزو کرده است که این سال سرآغاز تحولات امیدوارکننده در عرصه های امنیتی، توسعه‌ای و فرهنگی در کشور باشد.

اشرف غنی در این پیام گفته است که نوروز فرصتی است تا خستگی‌ها و افسردگی‌ها را پشت سرگذاریم و همگام با طبیعت که جلوه زار نشانه های الهی در آفاق هستی است، ما نیز به تحولات ثمرخیز آغوش بازکنیم و از این راه صفحه تازه‌ای در زندگی فردی و اجتماعی خود بگشاییم.

رئیس جمهور افغانستان افزوده است که می‌توانیم با استفاده از بهار طبیعت و دامن گسترده سبزی و طراوت در صفحه صفحه آن، به زندگی خود طراوت و تازگی ببخشیم، روابط خود را با اعضای خانواده، با اقارب و با دوستان خود، رنگ و روی تازه بدهیم و پیوندهای ارزشمند را عمیقتر و استوارتر بگردانیم.

وی تاکید کرد که ما می‌توانیم تصمیم بگیریم تا سال نو را به سالی متفاوت تبدیل کنیم، سالی که در آن نقشه‌های شوم دشمنان این کشور نقش بر آب شود و آرزوهای مردم ما برای پیشرفت، ترقی و امنیت دست یافتنی‌تر شود.

وی افزود: ما می‌توانیم جلو تلاش‌هایی را بگیریم که یأس و دلسردی می‌پراکنند و خبر از مرگ و ویرانی می‌دهند؛ و بجایش امید، تحرک، نشاط، و خوشبینی به آینده را به جامعه خود به ارمغان بیاوریم.

در ادامه این پیام نوروز آمده است: بر دوش همه ماست، ملت و دولت، شهری، روستایی و کوچی، سیاستمدار و فرهنگی، کارگر و کارفرما، و هر کسی که سهمی در زندگی اجتماعی دارد، تا امید، عزم، اراده، همت و باورمندی را ترویج و تعمیم ببخشیم، باورمندی به خود، به نیروهای دفاعی و امنیتی، به تلاش‌های مسئولان و به نتیجه بخشی فعالیت‌های سودمند خود باورمند باشیم.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرده است که ما باید از مسجد و مدرسه، از رادیو و تلویزیون، از روزنامه و مجله و از تریبون‌های سیاسی و فرهنگی یکصدا این پیام را بدهیم که اراده این ملت در برابر جنایت و وحشیگری سست نمی‌شود.

اشرف غنی در پایان پیام نوروزی خود گفته است که کسانی که می‌خواهند اراده و عزم مردم ما را به آزمون بگیرند سرانجامی جز سرشکستگی نخواهند داشت، و ما به توفیق الهی راه خود را از میان همه موانع بسوی آینده‌ای تابناک تر باز خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه