English

شرایط پیاده روی اربعین از مشهد

به گزارش خبرگزاری موج، اربعین حسینی بی شک یکی از بزرگ ترین اجتماعات مسلمانان سرتاسر دنیاست. می توانید با یک بلیط هواپیما مشهد تهران چارتر، خود را به دسته عظیم زوار در تهران برسانید یا به روش های دیگری که در مطلب به آن ها اشاره می کنیم، برای پیاده روی اقدام کنید.

شرایط پیاده روی اربعین از مشهد

به گزارش خبرگزاری موج، اربعین حسینی بی شک یکی از بزرگ ترین اجتماعات مسلمانان سرتاسر دنیاست که همه ساله کشور عراق را زینت می دهد. شور و اشتیاق دیدار با آقا امام حسین (ع) چیزیست که از بدو تولد در وجود همه ما چون بذری جوانه می زند و این چنین ما را به سمت کربلای معلی می کشاند. پیاده روی اربعین اگرچه راهی پرمشقت است، اما نیروی عشق در دل های زائرین، توانی مضاعف به آن ها می بخشد. اگر از شهر مشهد به کربلا سفر می کنید، راه های مختلفی پیش روی شما وجود دارند. می توانید با یک بلیط هواپیما مشهد تهران چارتر، خود را به دسته عظیم زوار در تهران برسانید یا به روش های دیگری که در مطلب به آن ها اشاره می کنیم، برای پیاده روی اقدام کنید.

 

پیاده روی اربعین از چه تاریخی آغاز می شود؟

پیاده روی اربعین اغلب از شهر نجف تا کربلا انجام می شود. ساکنان کشور عراق معمولاً از شهر خود با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می کنند که این مسیر ممکن است بین چهار تا دوازده روز طول بکشد. با این حال برای آن که اتحاد میان مسلمانان حفظ شود، پیاده روی از نجف تا کربلا به صورت همگانی انجام می شود.

اکثر زوار پیاده روی خود را از روز شانزده صفر آغاز می کنند تا یک روز قبل از اربعین حسینی، به کربلا برسند. با این حال شما می توانید بسته به شرایط خود، زودتر یا دیرتر از این تاریخ به راه بیفتید. طبق اعلام ستاد، برای اربعین ۱۴۰۲، از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور، به پیاده روی اختصاص داده شده است. تاریخ دقیق پیاده روی امسال نیز ۱۵ شهریور است.

مدارک مورد نیاز برای پیاده روی اربعین

توافقی میان ایران و عراق شکل گرفته است تا زائران اربعین بتوانند بدون نیاز به ویزا، در برهه ای مشخص، وارد خاک عراق شوند. برای آن که بتوانید از مرز خارج شوید، باید در سامانه سماح ثبت نام کنید. ثبت نام در این سامانه برای سال ۱۴۰۲، از اوایل مرداد آغاز شده و تا سه روز قبل از اربعین ادامه دارد.

با ورود به سامانه سماح، ۳۵۰۰۰ تومان بابت بیمه حوادث و خدمات درمانی می پردازید و ۱۵۰۰۰ تومان هم بابت عوارض خروج از کشور از شما گرفته می شود. برای دریافت گذرنامه زیارتی نیز مبلغ ۵۰۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

از این گذرنامه می توانید به مدت پنج سال، در ماه های محرم و صفر، برای سفرهای زیارتی به کشور عراق استفاده کنید. چه با پای پیاده به کربلا بروید و چه با بلیط هواپیما چارتر، این گذرنامه کارایی خواهد داشت.

از طریق سامانه سماح امکان خرید ارز اربعین را نیز خواهید داشت. توجه داشته باشید که ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت، گواهی اشتغال به تحصیل، رضایت همسر برای بانوان متأهل، رضایت پدر برای افراد مجرد زیر هجده سال و مواردی از این دست، برای مشمولین ضروری است.

 

اربعین

 

راهنمای رسیدن به کربلا از شهر مشهد

پس از آن که کارهای مرتبط با تهیه مدارک را انجام دادید، نوبت به شناخت مسیرهای ورود به خاک عراق است. به طور کلی شش مرز از استان های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خوزستان و کرمانشاه وجود دارند که شما را به کشور عراق می رسانند.

چند سالی هست که یک تقسیم بندی براساس استان محل سکونت زوار در نظر گرفته شده است تا جمعیت میان مرزها تقسیم شوند. مهم ترین و شلوغ ترین مرز ایران و عراق، مرز مهران در استان ایلام است. مرز شلمچه و چذابه در خوزستان، مرز خسروی در کرمانشاه، مرز تمرچین در آذربایجان غربی و مرز باشماق در استان کردستان نیز از دیگر راه های رسیدن به کربلای معلی هستند. ساکنین شهر مشهد می بایست از مرز شلمچه یا چذابه از کشور خارج شوند.

پایانه های مرزی در ایام پیاده روی اربعین به صورت۲۴ساعته فعالیت می کنند. از این رو هر ساعت از شبانه روز، می توانید از مرز عبور کنید. با این حال توصیه می شود صبح زود یا اول شب برای این کار اقدام کنید تا کمی از شلوغی دور بمانید. اگر چند انتخاب برای مرزهای عبور دارید، بهتر است پس از رسیدن با بلیط هواپیما مشهد تهران چارتر، خلوت ترین مورد را برای خروج از مرز انتخاب کنید.

مسافت پیاده روی تا کربلا

برای رسیدن به کربلا می توانید قسمت های مختلف مسیر را با وسایل حمل و نقل مختلف طی کنید. به عنوان مثال می توانید با بلیط مشهد تهران چارتر، خود را به تهران برسانید. گروه های زوار از پایتخت به سمت کربلا حرکت می کنند که می توانید با آن ها همراه شوید. پس از گذر از مرز، از نجف تا کربلا تقریباً ۸۰ کیلومتر پیاده روی است که به طور معمول نزدیک به ۲۰ ساعت زمان می برد. البته این یک عدد تقریبی و میانگین است. این فاصله با عمودهایی به فاصله ۵۰ متر نشانه گذاری شده است که تعداد آن ها ۱۴۵۲ تا براورد می شود.

اگر کودکی به همراه خود دارید و یا می خواهید به صورت خانوادگی سفر کنید، نگران نباشید. سرعت پیاده روی نیاز نیست چندان تند باشد؛ با یک پیاده روی معمولی و حتی آهسته نیز به کربلا معلی خواهید رسید. برای تسهیل کار خود، می توانید بخشی از مسیر را با بلیط هواپیما چارتر طی کنید.

 

پیاده روی اربعین

 

تهیه بلیط هواپیما کربلا از فلای تودی

وب سایت فلای تودی جهت تسهیل سفر زوار گرامی، بلیط هواپیما مشهد تهران چارتر را با بهترین شرایط عرضه می کند؛ همچنین برای هر نوع بلیط هواپیما از هر مبدأ و مقصدی، می توانید به وب سایت فلای تودی مراجعه کنید. این مجموعه در تلاش است تا بهترین شرایط را برای زائرین امام حسین (ع) فراهم کند. بلیط هواپیما چارتر به مقصد عراق نیز یک راه ساده و سریع برای رسیدن به حرم مطهر است. امید است این سفر برای شما آغازگر مسیری رو به بهشت باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه