English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

حال عمومی ۸۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه از تعداد 449 بیماری کرونایی بستری درسطح بیمارستانهای استان، حال عمومی 81 بیمار وخیم است،گفت: از بستری های استان حال 81 نفر وخیم و زیردستگاه قرار دارند و و ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل شده است.

حال عمومی 81 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان وخیم است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،دکتر محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست ستاد مبارزه با کرونا استان ایلام با ابراز نگرانی از افزایش فوتی های خانوادگی، افزود: تعداد فوتی های کرونا در استان با 89 مورد در مرداد ماه جاری نسبت به ماه گذشته بیش از 7 برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته تعداد بستری ها 2.5 برابر و تعداد مبتلایان نیز بیش از3.5  برابر ماه گذشته بوده و بیشترین ابتلا در مرداد ماه  سال جاری با ابتلای 9 هزار نفر بوده است، اظهار داشت: در مرداد ماه امسال نمونه گیری 2 برابر و بیشترین نمونه گیری ها و بیماریابی از آغاز پاندمی کرونا 30 هزار مورد و بیشترین بستری در این مدت نیز 2 هزار و 700 نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه  در 24 ساعت گذشته نیز 379 ابتلای جدید در استان ثبت شد که با این احتساب مجموع مبتلایان استان به 51 هزار و 225 نفرافزایش یافته است،تصریح کرد:در شبانه روز گذشته و با ثبت 5 فوتی جدید نیز تعداد فوتی های استان به 909 نفرافزایش یافته است.

کریمیان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته 158 بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های استان 449 نفر رسیده که بی سابقه بوده است،خاطرنشان کرد:از بستری های استان حال 81 نفر وخیم و زیردستگاه قرار دارند و و ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه کادر درمان خسته و در شرایط روحی مناسبی قرار ندارند، گفت: با توجه به همه گیری کرونا و افزایش ابتلا، فوتی و بستری ها دانشگاه علوم پزشکی به نیروهایی بیشتری نیاز دارد و انتظار می رود بیمارستان هایب خصوصی، هلال احمر و تامین اجتماعی تعدادی از این نیورها را تامین کنند.

کریمیان اظهار داشت: تمام نیروهای دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند و امیدواریم برای تسریع در کار درمان تمام دستگاه ها همکاری لازم برای تامین نیرو با این دانشگاه همکاری کنند.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز دراین نشست با ابراز نگرانی از روند انتشار ویروس و همه گیری آن،گفت: آمار نگران کننده مرداد ماه بی سابقه بوده و نه تنها ابتلا و بستری خانوادگی شده بلکه فوتی ها نیز به خانوادگی تبدیل شده است.

جمیل صادقی فر با اشاره به اینکه  در هفته آخر مرداد ماه تعداد نمونه گیری ها در طرح شهید سلیمانی 30 درصد، تعداد مبتلایان 32 درصد و بستری ها نیز 56 درصد افزایش داشته است،افزود:30 درصد جمعیت استان واکسینه شده است و کل واکسن دریافتی 201 هزار و 368 دز بوده و تاکنون 164 هزار و 143 دز تزرق شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع واکسن های تزریق شده 125 هزار و 608 دز مربوط به نوبت اول و 38 هزار و 535 دز نیز مربوط به نوبت دوم است،اظهار داشت:تزریق واکسن در شهرستان های بدره 81  درصد، دره شهر 69 درصد، آبدانان 65 درصد و سیروان با 61  درصد بالاترین میانگین تزریق در استان را دارا هستند.

دکتر صادقی فر تصریح کرد: نرخ فوتی ها در شهرستان های دره شهر، مهران و بدره بالاتر از میانگین استانی است و با توجه به شدت گردش ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه