English

محمد کریمیان:

۳۷ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ازابتلای 37 مورد مبتلا به کرونا ویروس و بدون فوتی خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون 39 هزارو 898 نفر درنقاط مختلف شهری و روستایی این استان مبتلا شده است

37 مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته تعداد 37 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است،گفت:خوشبختانه در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان نداشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه 803 نفر می باشد.

وی با بیان اینکه 4 روز متوالی در ایلام بدون فوتی ناشی از کرونا سپری شده است،اظهار داشت: 26 بستری جدید کرونا نیز در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های موجود استان 67 نفر است.

دکتر کریمیان با اشاره به اینکه از بستری های جدید 9 مورد مربوط به ایلام، 6 نفر مهران، 5  نفر دهلران، 2 نفر آبدانان، 2 نفر ایوان، یک نفر سیروان و یک نفر چرداول است،تصریح کرد:شهرستان های ایلام، آبدانان، مهران و چوار در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه 45 هزار و 74 دوز واکسن کرونا تاکنون وارد استان شده که از این میزان 36 هزار و 653 دوز درمرحله اول و 10هزار و 421 دوز نیز در مرحله دوم دریافت شده است،گفت: مرحله اول 26 هزار و 250 دوز و در مرحله دوم نیز تا امروز 6 هزار و350 دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

دکتر جمیل صادقی فر با اشاره به اینکه تزریق واکسن برای گروه 70 سال به بالا و مواردی که تزریق انجام نداده اند، صورت می گیرد و انتظار می رود  به مقدار کافی واکسن ایرانی و وارداتی در اختیار ما قرار گیرد و بتوانیم واکسیناسیون را انجام دهیم،افزود:به منظور پیشگیری از تجمع و ازدحام، رعایت فاصله اجتماعی و پیشگیری از شیوع کرونا و جلوگیری از اتلاف وقت، شهروندان پس از دریافت پیامک و فراخوان به محل های تعیین شده مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام: بدلیل اینکه واکسیناسیون به شکل گسترده انجام نگرفته شهروندان و حتی افرادی که واکسن تزریق کرده اند، باید همچنان پروتکل های بهداشتی بخصوص استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه