English

محمد کریمیان:

تاکنون ۸۷۹ نفردراستان ایلام قربانی ویروس کرونا شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت:از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز تعداد 49 هزارو 76 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد 879 نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

تاکنون 879 نفردراستان ایلام قربانی ویروس کرونا شده اند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام درهشتاد و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا که درمحل استانداری ایلام برگزار شد،افزود:در حال حاضر تعداد 414 بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد 46 هزارو یک مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

وی با اشاره به اینکه اتفاقی که دیروز درستاد ملی مقابله با کرونا افتاد، تصویب تعطیلی چند روزه در کشور و ایجاد محدودیت ها برای کاهش میزان مبتلایان، بستری ها و فوتی های ناشی از کرونا است،اظهار داشت:انتظار داریم که محدودیت‌ها دراستان ایلام نیز تشدید شود تا نتیجه مناسب و مطلوبی از این چند روز تعطیلی در جهت کاهش آمارهای مربوط به کرونا در سطح استان حاصل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ائمه جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی استان به واسطه نظم و ترتیب درهیات های عزاداری و رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان برگزاری مراسمات عزاداری قدردانی و تصریح کرد: موضوع فراوانی بیماری در سطح جامعه از نظر ابتلا بستری و فوتی است که متاسفانه فوتی های بیماری کرونا در استان در24 ساعت گذشته افزایش کم نظیری داشته است.

دکتر کریمیان خاطرنشان کرد: در بعضی از شهرستان‌ها از جمله دره‌ شهر علیرغم آنکه تمام امکانات و تجهیزات حوزه درمانی این شهرستان شامل 96 تخت بیمارستانی فراهم است، اما تولید بیماری دراین شهرستان بسیار زیاد است و میزان بستری ها در این شهرستان افزایش یافته است و در این راستا فشار زیادی روی مسئولان و بخصوص کادر سلامت این شهرستان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت:در تمام کشور بیماری کرونا بیداد می کند و در بسیاری از مناطق متاسفانه جایی برای بستری بیماران وجود ندارد اما استان ایلام علیرغم مرزی و محروم بودن، به واسطه تلاش و اهتمام همکاران حوزه سلامت تاکنون هیچ بیماری بدون تخت بیمارستانی نبوده است.

کریمیان با بیان اینکه در خصوص تأمین دارو در استان، با افتخار اعلام می کنم که تاکنون یک بیمار در استان نبوده که دارو برای وی وجود نداشته باشد،افزود: از نظر واکسیناسیون، ما از نظر میزان تزریق و از نظر نظم دهی و احترام و تکریم افراد مراجعه کننده، همواره تلاشمان بر این بوده که رضایتمندی عموم مردم را کسب نماییم و همه شاهد هستند که دانشگاه در عرصه واکسیناسیون موفق عمل کرده که در این راستا از همکاران خودم تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های استاندار و نامه‌نگاری هایی که داشته ایم در سطح ملی مصوب شد که استان ایلام مانند استان‌های جنوب شرق کشور و استان‌های کرمانشاه و کردستان، واکسیناسیون در این استان انجام گیرد که خبر خوبی برای مردم شریف استان می‌باشد.

 وی با اشاره به اینکه سپاه امیرالمومنین (ع) و آموزش و پرورش استان در راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی را یاری کرده اند که قابل تقدیر و قدردانی است،تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایلام استقلال خود را تحت هر شرایطی برای خدمت به مردم حفظ خواهد کرد و زیر بار هیچ فشاری نخواهد رفت و تسلیم نخواهد شد.

در ادامه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تقدیر از زحمات اعضای ستاد استانی و شهرستانی مدیریت مقابله باکرونا ،گفت:تعطیلاتی که از امروز برای کاهش میزان آمار مبتلایان، بستری ها و فوتی ها در استان شروع خواهد شد، باید به بهترین وجه از آن استفاده کنیم.

دکتر جمیل صادقی فر با بیان اینکه در استان به گونه‌ای این محدودیت‌ها رعایت شود که هیچ جایی به واسطه عدم رعایت این محدودیت ها دچار تعطیلی و پلمب نشود، افزود:ازهر ظرفیتی که لازم است، شرایط اسفناک استان به سطح جامعه منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه همه مردم داوطلبانه حوزه بهداشت را یاری کنند تا پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه برای کاهش میزان بیماری کرونا به خوبی رعایت شود، اظهار داشت:مشاغل گروههای 2 و 3 و 4 این چند روز تعطیلی را بدون فعالیت طی  کنند و دانشگاه را درکاهش میزان بیماری کرونا در سطح جامعه یاری نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه