English

محمد کریمیان:

میزان بستری ها و مبتلایان در ایلام در حال افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به روند افزایشی تعداد مبتلایان و بستری های کرونا در استان اشاره کرد و گفت: میزان بستری ها و مبتلایان در حال افزایش است به طوریکه تعداد مبتلایان در هفته گذشته 289 نفر بود و در هفته جاری به 318 نفر رسیده است.

میزان بستری ها و مبتلایان در ایلام در حال افزایش است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در نشست ستاد استانی کرونا بابیان اینکه میزان بستری های استان در هفته گذشته 135 نفر بوده و در هفته جاری به 139 نفر با 10 درصد رشد همراه بوده است،افزود:هفته گذشته 2 هزار و 536 نمونه گیری در استان صورت گرفت و این میزان در هفته جاری به 2هزار و 624 مورد افزایش و رشد 3.5 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد فوتی های استان نیز در هفته گذشته 6 مورد بوده و خوشبختانه هفته جاری به یک نفر کاهش یافته است،اظهار داشت:تاکنون 45 هزار و 74 دوز واکسن کرونا وارد استان ایلام شده و از این میزان 34 هزار و 653 دوز آن در مرحله اول تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه مجموع واکسیناسیون نوبت اول 26 هزار و 473 دوز و نوبت دوم نیز هفت هزار و 391 نفر است،تصریح کرد: از این میزان 80 درصد پرسنل درمان، 97 درصد سرای سالمندان، 88 درصد بنیاد شهید، 95 درصد بیماران خاص، 100درصد پاکبانان و غسال ها، 65 درصد افراد بالای 70سال و 65 درصد بهداری زندان و نیروهای انتظامی در استان واکسن دریافت کرده اند.

دکتر کریمیان به تزریق واکسن ایرانی به مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد:استفاده رهبری از واکسن داخلی بسیار اتفاق مثبتی بود که باعث افتخار و سبب اعتماد جامعه پزشکی و پژوهشگران کشور شد.

وی اظهار داشت: با تزریق این واکسن به مقام معظم رهبری تمام شایعاتی که در خصوص واکسن ایرانی وجود داشت، از بین رفت چرا که زمانی راس نظام از این واکسن استفاده می کند، یعنی دارای تمام استانداردهای لازم و بهترین مشوق برای پژوهشگران و علوم پزشکی کشور است.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام مرکز بهداشت کشور استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و یزد در شرایط بحرانی کرونا قرار دارند و این هشداری برای سایر استان هاست،تصریح کرد:استان ایلام نیز با توجه به برگزاری انتخابات نتایج آن و عدم رعایت پروتکل ها هفته پس از آن نتایج مشخص می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: انتخابات ریاست جمهوری مشکل خاصی نداشت اما انتخابات شوراها حتی پس از اعلام نتایج تجمعاتی شکل گرفت که تبعات آن بزودی مشخص خواهد شد.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: میزان بستری ها و مبتلایان در استان ایلام در حال افزایش است  و برای این مهم می بایست چاره اندیشی شود.

جمیل صادقی فر افزود:تعداد مبتلایان کرونا هفته قبل در شهرستان ایلام 95 نفر و در هفته جاری 112 نفر بوده که 17.9 درصد افزایش داشته همچنین میزان بستری ها در هفته گذشته 41 نفر و در هفته جاری نیز 41 نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه میزان فوتی های استان در هفته جاری کاهشی بوده و در24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده است،اظهار داشت:در شهرستان آبدانان تعداد مبتلایان در هفته گذشته 18 نفر و درهفته جاری 20 نفربا رشد 7.4 درصد و یک فوتی، ایوان در همین بازه هفته قبل 27 مبتلا و هفته جاری 14 نفر و یک فوتی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه هفته گذشته تعداد ابتلا در چرداول 12 نفر و در هفته جاری 6 نفر، دره شهر هفته گذشته 18 ابتلا و هفته جاری 31 نفر با رشد 11.4 درصد، دهلران هفته گذشته 52 ابتلا و در هفته جاری 44 ابتلا داشته است،تصریح کرد:سیروان نیز در هفته گذشته سه ابتلا و هفته جاری هشت ابتلا، ملکشاهی هفته قبل 6 ابتلا هفته جاری هشت ابتلا و مهران نیز هفته گذشته 25 ابتلا و هفته جاری 38 ابتلا داشته است.

دکتر صادقی قر با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته 22 بیمار جدید کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری شدند و مجموع بستری ها هم اکنون 68 نفر است،خاطرنشان کرد:شهرستان مهران در وضعیت قرمز، شهرستان دهلران از زرد به نارنجی و شهرستان آبدانان از نارنجی به زرد تغییر یافت.

وی اظهار داشت:شهرستان های ایلام، دهلران و چوار در وضعیت نارنجی و شهرستان های بدره، ملکشاهی، دره شهر، آبدانان، سیروان، ایوان، هلیلان و چرداول در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بین اصناف و مردم بشدت کاهش یافته و پس از عبور از قله پیک به نظر می رسد شاهد عادی انگاری بالایی در اکثر استان های کشور از جمله ایلام هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی